vrijdag 26 februari 2010




Ik weet het het is al eeuwen geleden dat ik nog eens geschreven heb, maar ik heb mij voorgenomen om te proberen terug meer te schrijven. Ondertussen heb ik al 2 maand gespendeerd in mijn nieuwe familie en ik heb het er ook ongelofelijk goed! Het huis is veel kleiner, maar echt wel gezellig. Ik heb nu dus een broer van 11 jaar en een zusje van 7 jaar (Pilo en Ana Elena). Het is natuurlijk helemaal anders om met hen te zijn dan met in de familie van Diana. Daar was ik tussen mijn leeftijdsgenoten en gingen we altijd uit, praten over jongens allemaal helemaal anders. Nu zit ik met de wii te spelen en tv te kijken en uno te spelen helemaal anders maar daarom zeker niet minder leuk! Ik amuseer mij super!:) Pilo (papa) en Malena (Maria-Elena, mama) zijn echt mensen met een gouden hart, die altijd het beste voor mij willen! Ik ben nog eens ziek geweest, een blaasontsteking waarvoor ik antibiotica moest nemen en waardoor ik dan veel maagpijn had door die zware antibiotica die verschrikkelijk smaakte en die smaak bleef de ganse dag in mijn mond. Dus 4 dagen met een vreselijke smaak! Doordat die pillen zo op mijn maag lagen, had ik nooit zin om te eten en ben ik serieus minder beginnen eten. Maar nu eet ik terug normaal ze! De laatste dagen heb ik beetje mijn agenda bijgehouden , dus zalk ik beetje vertellen over de laatste dagen! Ochja ik zie hier net iemand passeren die mij herinnerd aan iets. Ze hebben hier op mijn school het examen van het vak wetenschappenlijke onderzoek gestolen en dan verkopen ze dat door, maar dat is uitgekomen omdat diegene die het gestolen had, de kopie van het examen van de 2de verdieping had gegooid omdat hij niet volledig dezelfde versie had en de nerds hebben het verklikt! Waarschijnelijk krijgt hij een DA en als ge 2 DA's hebt ,wordt je uit Tec (school) gestuurd. (Ik ben trouwens fotos aan het nemen van de school zodat jullie jullie wat kunnen voorstellen hoe de school hier is.)

Zaterdag 20 februari
Pilito en Ana Elena spelen alletwee voetbal in de club Nexaca. Zaterdag zijn we gaan kijken naar hun wedstrijdjes. Het is eigenlijk toch heel speciaal je zit naar de voetbal te kijken en op de achtergrond heb je de Sierra de Muerte (een berg), prachtig (zie fotos). Smiddags ben ik meegegaan met Malena om groeten en fruit te kopen. Je kan hier dat gewoon in de supermarkt doen, maar er bestaat hier ook het Agropecarium wat een soort markt is waar elke morgen opnieuw verse groeten en fruit toekomen en waar het veel goedkoper is, altijd een massa met volk, super om te zien. (ook enkele fotos).
Savonds was er een verjaardagsfeest van een van de intercambios van Rodrigo van Brasilië. Het was gezellig en ik was bijna gans de tijd bij Lena (van Duitsland). Tegen 12u is de politie gekomen die de buren hadden gebeld en er waren enkele jongeren op straat alcohol aan het drinken en dat is verboden in Mexico, dus hebben ze 4 jongens meegenomen. Gelukkig waren er geen intercambios bij! Het schijnt dat je dan een nacht in de gevangenis moet blijven en de volgende dag kan je ja vrijkopen met 200 pesos (10 euro). Ik heb mij dat laten vertellen van die gevangenis en die borg, maar dat weet ik niet zeker. Allesinds weet ik wel dat de politie hier zeer corrupt is. (Eens was ik met vrienden in de auto en ze waren te snel aan het rijden.. De politie houdt hen tegen en ze regelen dat, hoeveel moede hebben dat je mij geen officiele boete geeft.. en ze betalen 60 pesos (3 euro) en alles is geregeld. Maar bon terug naar het feest. Gelukkig gingen Lena en ik weg om half 12 dus geen probleem.


Zondag 21 februari
Zondag waren we uitgenodigd samen met nog andere koppels van de Rotary om te gaan eten aan de Presa, dat is die dam waar we ook altiijd naartoe gingen vanuit el rancho maar nu van den andere kant! SUPERMOOI! prachtig huisje met tuin en dan dat zicht over die stuwdam, prachtig! (zie fotos facebook). Een week ervoor hadden ze het water 4meter laten zakken waardoor we gemakkelijk konden wandelen tot het punt waar we normaal komen als we van el rancho komen! Ana Elena, Lena, Kevin (zoon van een van die rotariers en ik). Maar we moesten dus eten meebrengen en smorgens heb ik Malena geholpen om champions a la mexicana te maken!


Maandag 22 februari
Gelukkige verjaardag aan MUTTTTTIII!!!
heel veel dikke verjaardagzoenen vanuit Mexico!!
Niet echt iets speciaals, terug school. Nederlandse les gegeven aan een vriend.


Dinsdag 23 februari
IK ben vroeger uit school gegaan omdat we gingen samenkomen met de intecambios om 2u30 en ik normaal les heb tot dan.
Ik ben eerst naar mijn vorig huis gegaan (waar angi van frankrijk nu zit) en heb haar mama en liefje van frankrijk leren kennen. Dan gingen we normaal vandaaruit allemaal samen (met Chris) ook nog in bus gaan, maar gelukkig heeft de mama van Lena ons dan gevoerd. Want die bussen hier, zijn maar vuile dingen. WE zijn dan samen met JOshua en zijin familie uit Amerika en nog vele ander intercambios naar het park HéROES gegaan om dara samen te picknicken. Gezellig!
Snachts heb ik superslecht geslapen want mijn zus en broer hadden een hondje meegenomen van terrenito ( mijn familie heeft een klein huisje helemaal aan de andere kant van Aguascalientes) en dat hondje heeft de ganse nacht zitten huilen, waardoor ik praktisch geen oog heb dichtgedaan en een nachtelijke meeting heb gehad met Malena in de keuken!


Woensdag 24 februari
Weer ben ik vroeger uit school gegaan want het was de presentatie van Joshua over zijn land, Noord-Amerika. We waren met veel intercambios!! Het was goed, maar wel niet altijd goed verstaanbaar. Volgende week woensdag is het onze beurt!! Ik zal wel zenuwachtig zijn, maar denk wel dat we het goed zullen doen, want wij zijn met 3, omdat we met 3 van Europa zijn . (Angélique francia, Lena allemania en ik). Die nacht kon ik eerst ook niet slapen en ben ik pas om 1u gaan slapen, waardoor ik nu dus met keelpijn zit.

Donderdag 25 februari
Vandaag niet veel speciaals. Zeer moe en mijn klieren van mijn keel staan supergezwollen. Heb heel de middag geslapen en ben naar geen enkele dansles gegaan.

Voila dat is zo een beetje de laatste update!!
Ik ga echt mijn best proberen doen om opnieuw meer te schrijven!!

Heel veeel dikke zoenen
en vergeet niet dat ik van jullie allemaak hou!!
(over 5maand ben ik terug in België!!)

4 opmerkingen:

  1. Femkeeee !!!!
    Veeeel plezier daar nog, amuseer je ten volle en geniet van alles , it's a once in a lifetime opportunity !
    Dikke zoen
    Gaëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Fem, ik heb het gevoel dat je daar vaak eens ziek bent... Op je gezondheid letten hoor meisje.
    Fijn dat je tweede gezin daar mee valt. Daar was je bang voor hé. Ga je dan nog uit met Diana en zusters? Zie je die nog vaak?
    Hier alles ok. Winterblues zijn voorbij, en het was me nogal een winter met veel sneeuw en ijs. Nu zijn we terug bij de normale weertypes van Belgie. regen, wind, grauw... maar vandaag toch een waterzonnetje. hiep hiep hoera.
    Line houdt zich bezig met van alles en nog wat. De tijd dat jij nog ginder zit, is eigenlijk de tijd die zij volledig meemaakte. Een jaar is toch wel lang vind ik...
    Maar ik heb het gevoel dat jij dat daar zeer goed stelt hé. Het zal je raar doen hoor, hier weer terug zijn. Vraag maar eens aan Line.
    Ik hoop van opnieuw wat meer berichtjes te kunnen lezen van jou. Want ik was blogverslaafd en kick al een maand af omdat Line niet meer schrijft , jij ook niet en Jeroen ook niet... Laat maar wat meer van je horen. Kus en keep up the good work. Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hey femke

    volgende vrijdag ga ik met school naar londen! joepie
    en de twee dagen er voor komt silke slapen!
    heb bij moetie nieuwjaar gevierd en samen met anke nieuwjaarsbrief terplekke geimproviseerd, jair verstond er de bllen van ma heeft wel alle kroketten opgeten
    nog veel plezier in mexico en doe de groeten aan Jorge

    X je neef!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Juuuuijjjj !! Femke, EINDELIJK !!! Super dat je het daar nog steeds zo goed stelt. Het aftellen is begonnen, je zit over de helft.. Geniet er daar nog maar goed van en let vooral op je gezondheid !

    Veeeeeeeeel lieve kusjes !!

    Camille

    BeantwoordenVerwijderen