vrijdag 5 maart 2010

Vrijdag 26 februari
Gans de morgen had ik een gezwollen keel en voelde ik me dus niet zo goed. Het derde uurtje hadden we geen les en ging ik met een vriend gaan ontbijten en we gingen in taxi gaan, maar onze leerkracht die normaal dat uur les zou geven heeft ons een ride gegeven! Smiddags was het een superluie namiddag, heb ik gans de middag met mijn kleine broer, pilo, op de wii gespeeld, zodanig dat miijn vingers op 't einde superveel pijn deden. Savonds ben ik met Diana nog een koffie gaan drinken.


Zaterdag 27 februari
Eerst lang uitsgeslapen en dan vanaf 12u gans de middag met angi en Lena ter voorbereiding van onze presenatie die we woensdag zouden hebben. Ik voelde mij wel slecht, veel keelpijn en slap.. savonds pilleke gepakt en toch nog eventjes meegegaan naar het bal van de Rotary. Gelukkig ben ik maar anderhalf uur geweest tot 11 en ben dan samen met Ana Elena teruggekeerd. 't Was wel superleuk om al die mensen te zien in sjieke kleren en ikzelf had ook een supermooi blauw kleed aan, van Fernanda, de dochter die in Duitsland zit. Snachts ben ik dan wel opgestaan met verschrikkelijk veel keelpijn en koorts. Weer pilleke gepakt en dan wanneer Malena en Pilo zijn thuisgekomen heeft Malena mij nog een pilleke gegeven.


Zondag 28 februari
Zondag ben ik dan opgestaan, superziek, kon bijna niet stappen van de slapheid, gans de dag lijkbleek, gans de dag in pyjama, niet gewassen (burrk!:p) en een beetje voor tv gelegen. Ben dan toch begonnen met anti-biotica te nemen en de dokter is dan ook gekomen en die heeft mijn keel "geraspeerd". Zo een spatel dat de dokter in u mond steekt om te kijken of alles goed is in u keel, daarop watten die ge dan natmaakt met ontsmettingsmiddel ( isobetadine) en dan moede u tong zo ver mogelijk uitsteken zodat ze met diene spatel zo diep mogelijk in u keel kunnen om dat de etterbollekes die je gans vanachter het te kunnen wegschrapen. Verschrikkelijk gevoel! Je hebt direct het gevoel dat je moet overgeven!!! En dat dus een stuk of 4 à 5 keer achter elkaar! Maar het heeft wel geholpen!


Maandag 1 maart
Ik voel mij al veel beter dan zondag maar ben toch nog steeds slecht. Heel de dag geslapen, tv gekeken, wii gespeeld.. en savonds hebben ze weer mijn keel geraspeerd.


Dinsdag 2 maart
Nog altijd ziek maar elke dag beter en beter. Smiddag is Lena gekomen en hebben we de decoratie gemaakt voor onze presentatie. Naar papeleria geweest, chocolade gaan kopen en de cadeautjes voor de tombola. Daarna 2uren sterren zitten knippen om 2 vlaggen van europa te maken en de andere sterren gingen we gebruiken om de tafels te versieren. Smorgens had ik ook nog samen met een vriend alle landen van de Europese Unie afgeprint en uitgeknipt en dan op ballonnen geplakt.


Woensdag 3 maart
De dag van mijn presentatie! Om 12u aangekomen en direct begonnen met alles te versieren. Dan vlug nog eens oefenen, dan was het eerst eten (de menu hadden wijzelf samengesteld en ook een menukaartje gemaakt: BOTANA: melon met hesp en slaatje, HOOFDGERECHT: schnitzel met frietjes en wortelpuree, DESERT: pannenkoeken met chocoladesaus en 'appelschrudel')
Helemaal anders dan het normale Mexicaans eten dat we krijgen in de Rotary. Dan was het zover voor de presentatie. Deze is supergoed verlopen, behalve dat de micro's niet zo goed werkten, maar geen probleem! We hebben achteraf superveel goeie commentaar gekregen dat het echt een goede presentatie was, wat natuurlijk wel leuk is als je er zoveel werk hebt ingestoken! Wat wel wat minder is, ik had alle euromuntstukjes, een briefje van 5 euro en 20 euro tentoongesteld en als ik al mijn materiaal terug wou verzamelen, bleek mijn 20 euro gestolen te zijn. :s Ik had dat dara natuurlijk in alle vertrouwen gelegd want we zouden alleen maar rotarios en intercambios zijn, maar ja het kan ook een van de fotografen of obers geweest zijn ... Ik zal het nooit weten..Spijtig vaststelling maar niets aan te doen. Daarna om mij beetje af te leiden ben ik nog met aantal intercamnbios ( Luan, Matheus, Chris, Joshua y Rodrigo, Rhaisa, Angi, Veronica) gaan bowlen, wat wel zeer leuk was! Savonds was ik dan toch wel zeeer moe en voelde ik mij toch weer wat ziek.

Donderdag 4 maart
Donderdag ben ik voor het eerst terug naar school gegaan, maar pas om 10u. Dan bleek dat we de 2 volgende uren geen les hadden en het derde uur hebben we dan geskipt. Smiddags heb ik gans tiijd geslapen en dan savonds ben ik nog met enkele vrienden gaan avondeten. (bij Sanca)

5 opmerkingen:

  1. liefste nichtje, Ö
    je bent daar keivaak ziekjes :s
    je moet je wat beter verzorgen eh lieverd ;)
    Ö want daz wel maar gevaarlijk hoor :s
    Ik hou van jou ! 't Gaat daar allemaal zo goed, lijkt mij, gept daar zo een gans leven uitgebouwd, kben zo blij voor je nichtje ! :D
    kusjes uit België !
    Josefien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hola, cómo estás, y yo con Algún familiar o el doctor. Ina Mahy, me dijo que está Viviendo temporal y México mente, ella piensa que usted está Viviendo en mi ciudad, pero en realidad estoy en New Jersey por 2 semanas y en la Reunión con el INA médica global de la empresa, Así que ella me dio su en particular, para buscar tu blog, así que me gustaría Qué están TENIENDO UN GRAN momento en mi país, si Están disponibles Cuando vuelva a mi país, sería estupendo para Conocer a usted y México, por favor escribir a mi correo si Desea
    josealberto.islas cytec.com @ o
    boyoli78@hotmail.com
    Los mejores deseos bien cuidado y tomar
    México disfrutan de la

    BeantwoordenVerwijderen
  3. arre jajajaja nooooo ps noce quien seas jaja adios...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Femke je hebt superveel nieuws geschreven en ik heb het allemaal gelezen. Over je nieuwe familie met zoon pilito 11 j. en zusje Ana Elena 7 j. De nieuwe mama noemt Malena en met haar ben je op bezoek geweest in een opvangcentrum voor de wezen. En je doet ook veel uitstappen zoals bezoek aan Guanajuata, een koloniale stad.

    Zat. 20 mrt ben ik naar het schoolfeest van Silke geweest en zal je het programma per post opsturen.
    Het dansnummer van Silke was super en na de pauze vond ik het koor ook prachtig.
    Ik heb de parking van de school gevonden langs het scholencomplex en zo langs een kleine baan mijn auto geplaatst tegen een voetbalveld, dan langs een hekken de school gevonden. Hoe ik daarna in het donder mijn auto terug gevonden heb is mij een raadsel. Ja Muti moet alles kunnen......
    Uw keel is nu door de Dr. geraspeerd dus verzorg je en word niet meer ziek.
    Hier is de lente in het land en hebben we soms 15° warmte en met zon is dat super.
    Dag lieve Femie en bel eens of je het leuk vond dat ik je het schoolfeestprogramma heb opgestuurd.
    Muchos besos.

    BeantwoordenVerwijderen