vrijdag 13 november 2009

Weekend 6-7 november

Vorig weekend ben ik eens niet uitgeweest! Vrijdag ben ik eerst eventjes naar Altaria gegaan met de andere intercambios voor de verjaardag van de hostzus van Angilique. Het was weer een hectische boel, want we zijn altijd met een hele groep. Daarna ben ik met Diana, mijn zus, naar de cinema geweest, “Mi segunda vez”, een romantische komedie, volledig mijn ding ☺. En met Diana is dat echt de max, want die zit constant te lachen, ook als het muisstil is, haha!:) We zijn naar de late voorstelling geweest dus zat ik wel terug niet vroeg in mijn bed. Zaterdag heb ik dan eerst lang uitgeslapen tot half 12☺, dan beetje met België gecommuniceerd en om half 3 ongeveer zijn we naar El rancho gegaan. Ten laatste om 18u moest ik weer thuis zijn want Mafer, een supergoeie vriedin had mij uitgenodigd om mee te gaan naar Joan Sebastian. Een zanger die hier super populair is! Dat concert was dus in Plaza de Torros. Supergroot en veel volk!! Echt de max, iedereen kende al die liedjes.. en zong echt superhard mee! We zaten echt in de beste plaatsen, niet te doen! Helemaal vooraan, recht in het midden, ticketten van 600pesos (ongvr 30 euro)!! Ik heb veel fotos getrokken die ik dan zal uploaden op facebook ☺. Maar dus eerst voor het concert begon, was het zo het evenement met stieren. Echt reuzebeesten, waar ze dan opzaten en dat die stier zo gek doet (ik ben de naam vergeten hoe dat noemt). En dan soms vallen ze van die stier en dan springt die stier op die mannen en moeten die mannen vlug wegrollen/rennen, echt gek! Op beplaad moment, was er een die er dus was afgevallen, maar met het ijzerke aan zijn voet (ze hebben zo een soort van ijzerkes aan hun schoenen, zodat de de stier kunnen ‘slaan’ voor meer te bewegen, ik gebruik die ook soms in de paardrijles) was hij blijven steken aan een riem die ze rond de stier doen om hun te kunnen vasthouden. En dus die stier blijft ronddraaien, springen en diene jongen hing daar dus aan, over de grond sleepend, die stier daar paar keer opgesprongen, vreselijk om te zien! Ze hebben hem dan moeten afvoeren naar het ziekenhuis! En het publiek vindt dat dus niets eh!! Ik zit daar te bibberen van de schrik jong en zij niets! Haha! Het was een gekke, maar superleuke avond! Daarna ben ik dus nog met die familie van mafer en Christelle (andere vriendin die ook mee was) gaan avondeten in een tacorestaurant, maar de eigenaar is van Spanje! En wat me dus opgevallen is, is dat ze hier geen trouwring dragen! Omdat die meneer van Spanje dat wel droeg natuurlijk.. hehe! Om 1u zatk ik pas in mijn bedje, dus zondag heb ik eerst lang uitgeslapen en dan zijn we met gans de familie naar El ocote gegaan. Een plaats met meer, waar je kan paardrijden, fietsen, wandelen,… We hebben dan aan zo’n kabel gehangen :p was wel nog leuk! (zie fotos fb!)

1 opmerking:

  1. ale, ze Fem, je maakt leuke dingen mee precies.
    Raar hé, dat ze in die landen niks maken van dat stieren vechten. Ik zag dat ooit in Portugal. Vreselijk vond ik dat... wij keken telkens de andere kant uit en die Portugezen maar roepen: sangre sangre.... bah...
    nu ja, dat zijn gewoonte verschillen hé.
    K ga eens naar jouw foto's kijken op FB...
    kus en hou je goed

    BeantwoordenVerwijderen