dinsdag 27 oktober 2009

Veracruz

Oei, oei het is zoooo lang geleden dat ik geschreven heb:s Ik begin direct aan mijn verhaal van Veracruz na 2 korte berichtjes.
We waren op weg naar de paardrijles en plotseling was er zo een hele stoet van mensen in het wit. Ze liepen dus op een hoofdbaan, waar de autos echt snel rijden, achter -kan niet op een deftig woord komen- de auto met de gestorvene.. Da was zooo zielig om te zien al die mensjes en kinderen die aant wenen waren en Diana zei mij dat het een jonge persoon moest geweest zijn omdat ze dus allemaal in het wit gekleed waren.. Maarja...
En dan iets heel Happy, hier is het ook -gelijk bij Line- de 15de verjaardag superbelangrijk!! Morgen is het de verjaardag van mijn jongste zus Paulina, maar helaas wordt ze 14 en geen 15.. Kzal dus volgend jaar moeten terugkeren eh :) haha
Vorige week dinsdag was het Alejandra's verjaardag en daarom zijn zaterdagnacht haar 2 beste vriendinnen komen slapen en hebben we (Ale, Priscilla, Diana, Diana (sis) en ik) een gezellige nacht doorgebracht in Ale's kamer. De eerste keer dat ik vroeg ben gaan slapen:D

Veracruz
Dinsdagavond ben ik vertrokken. We waren met 4 volle bussen. Ik zat in bus 4 naast een meisje arggh die mij de volgende dag cte volgde, gelijk dat ik een baby was die moest beschermd worden:s. Ze hadden mij al vooraf gewaarschuwd en mij uitgelachen omdat ze in mijn kamer zou zijn.. En na die 1ste nacht/dag begreep ik al waarom :s. Het was een vreselijk nacht op diene bus!! Ik kon echt maar niet slapen, kon me niet goed leggen en ik was supermoe en ja de maandag was ik superziek. Superveel hoofdpijn, spierpijn, keelpijn, slapjes, kben dan naar de schooldokter geweest en keb er niet veel van begrepen maar bon ze heeft mij pillen gegeven. Maar mijn mama wou toch dat ik nog naar andere dokter gaan. En ik denk dat die zei dat ik een soort infectie had. Hij zei dat het eigenlijk niet zo een goed idee was om naar veracruz te gaan omdat het daar superwarm vochtig weer is en gans de nacht in een bus zitten zonder deftige luchtverfrissing en met die airco op mij, maar bon hij heeft mij dan pillen voorgeschreven diek 4 dagen moest nemen. Dus heb die genomen en keb er dan eigenlijk geen last meer van gehad. Tis toch wel raar ze, kben nooit ziek en hier ben ik al 3 keer ziek geweest, gelukkig telkens maar 1dag:)
Maar bon smorgens zijn we dus met gans die bende ontbijt gaan nemen in een hotel (niet dat, waarna we daarna Taijn hebben bezocht. Zeer mooie site, mooie fotos genomen en op fb gezet. Wat wel heel spijtig is, is dat mij spaans echt nog niet goed genoeg is om de uitleg te verstaan dat ze erbij geven... en amai jullie kunnen niet geloven hoe warm het daar was pff dat is echt afzien!! Normaal gingen we dan smiddags rond 3u aankomen in het hotel in Veracruz, maar we zijn daar maar toegkomen om 7u!! Ja man khad er mijne buik van vol van die bus ze!! Dan hadden we anderhalf uur tijd om ons te installeren en te douchen en al en dan rond half 9 zij we met gand de groep in Grand Cafe gaan eten. Daarna waren we vrij en om 10u moesten we terug in het hotel zijn. In Grand Cafe heb ik nieuwe meisjes leren kennen, alleja 2 ervan waren al in mijn dansles, maar kende ik eigenlijk niet zo goed en een andere meisje is vorig jaar met de rotary naar Frankrijk geweest dus die had ik ook al eens ontmoet maar nu ben ik dus goede vriendinnen met hen wat wel superleuk is:) En daarna hebben we echt superzot gedaan:D Er was zoo een poduim op de "dijk" en hebben we daar zitten dansen en zot doen, de max, echt mijn ding:D.

-wordt vervolgd-

2 opmerkingen:

  1. Ik heb de reisgids over VERA CRUZ ingekeken bij je thuis en was onder de indruk van de schitterende reis die je nu meegemaakt hebt.
    De uitleg van de gids zal wel moeilijk te begrijpen zijn in het Spaans. Dat is ook geen dagelijkse omgangstaal. Je gaat vooruit met de taalstudie. Zo ook je papa die studeert op zijn eentje. Ik hoor dat de Riedertjes tussen kerstdag en nieuwjaar bij jou op bezoek komen dus wil hij Spaans kunnen praten.
    Ik zou ook wel willen meegaan maar papa Rieder had daar geen oren voor.
    Ik kijk uit naar het vervolg van VERA CRUZ.
    Het is hier al van 18 u. donker en heb wel lichttherapie nodig om niet deprie te worden.
    Ik ben weer bezig met nachtwerk maar morgen slaap ik toch lang maar moet op tijd in Latem zijn.
    Muchos besos da Muti

    BeantwoordenVerwijderen
  2. FEMMIE, daar ben je weer. Ik dacht al: die de Belgen vergeten hé.
    Ik moet je foto's op FB nog eens bekijken van VERACRUZ. Ik zag zo snel al eens wat mooie vergezichten passeren.
    Goh, je hebt het naar mijn idee, wel goed, nee? Veel te doen allesinds, zo gaan de dagen snel voorbij.
    En lees ik daar dat mam en pap tot bij jou komen met Kerst? Alé, dan zitten wij in ARgentinie, want we gaan Line ophalen om terug te keren. We tellen echt wel af, we zijn zo blij dat ze hier weer zal rondkoersen en onnozel doen. We missen haar gekke buien..
    HOU je goed, meid...
    Zoen

    BeantwoordenVerwijderen