zondag 30 augustus 2009

28 augustus

During the day

Ja, zoals jullie waarschijnlijk al konden denken, ben ik niet meer naar dat 2de lesuur gegaan! Ik ben dan gewoon naar beneden gegaan en heb samen met de mama een supergrote afwas gedaan.. Daarna heeft ze mij meegenomen naar Aguascalientes City. Ik ben dan naar de bank kunnen gaan en heb alle dingen kunnen regelen, wat toch een last was, die nu van mijn schouders is!:) We zijn daar wel nog een tijdje mee bezig geweest, aangezien het van Pesos naar dollars moest en al van die dingen.. Ik had honger gekregen en dus zijn we naar een minikraampje (zo'n fiets met zo'n kar aan!) gegaan en hebben daar tacos geheten. Elke taco heeft hier een andere, ingewikkelde naam. Maar dus ik heb een "taco con papas" geheten, een taco met aardappelen, lekker!:) In de namiddag was het gewoon chill; heb ik gebabbeld met mijn 2 jongste zussen en daarna zijn de 2 nichtjes en neefje gekomen. Alejandro (het neefje) is 4 jaar en echt ongelooflijk schattig, echt om verliefd op te worden! Haha! Nu zijn hier trouwens net 2 andere nichtjes en neefje toegekomen.. (Remember the big family van de mama!:p) Diana, Alejandro en ik zijn samen om een ijsje gegaan. Een ijsje hier is dus schepijs in een plassic bekertje.. en de plaats waar we het zijn gaan halen, was misschien 6 vierkante meter groot met dus gewoon een diepvriezer tegen een bakstenen muur. Haha! Ik mis zoals Line een goede Talamini-ijs!! <3>


During the evening/night

Rond 9u15, denk ik, zijn een vriend en een vriendin ons komen ophalen. Vervolgens hebben we eerst nog een hele toer gedaan om nog 2 mensen op te halen. Dus zaten we (zoals hier constant gebeurd) met weer een persoon te veel en altijd in die kleine autootjes! En dan moeten we over die drempels, waarover ik eerder vertelde, en je hoort en voelt telkens dat de auto de straat raakt!! Echt eng en niet gezond! Haha! Maar bon dan gingen we eindelijk naar het feest, wat nog een beetje rijden was. Toen we daar aankwamen, was er superveel volk en kon je de muziek al van ver horen. Het was dus een soort van openluchtfuif, beetje te vergelijken met een scoutfuif.. (Ik denk dan aan die van De Pinte :D) Eenmaal binnen het domein, zijn we eerst BOMBA’s gaan halen. Er waren er een paar die zeiden, Femke ge moet er ook ene nemen. Maar zoals jullie mij kennen drink ik al niet veel en bovendien had de mama net voor we vertrokken nog eens gezegd van ja jullie mogen geen alcohol drinken vanavond, want dat mag niet van de Rotary.. Mijn ouders hier zijn eigenlijk heel streng over het uitgaan. We mogen maar uitgaan tot 1u snachts (helemaal niet zoals bij line dus!! haha!) Zelfs Alejandra die er bijna 20 is mag maar tot 1u uitgaan!! :s

Maar dus in begin was het niet zo leuk, ik kende niemand, de muziek was niet superleuk en ze stonden zowat te babbelen enja ik kan dan niet meedoen.. Maar rond 11u30-12u was het wel leuk. Want dan begon iedereen te dansen enzo en was de muziek beter J en kwam ik al meer overeen met de vrienden van Diana.. Toch jongens (keb het dan vooral op Geof en Jelle:D) hebk jullie gemist ze in mijn uitgaan.. :p Een jaar niet kunnen dansen , uitgaan met jullie, dat word lastig:s haha!

Maar dus Diana was aan het dansen met een jongen en de rest wou meer naar voren, dus ben ik meegegaan met hen. We hadden ons weer verplaatst maar ondertussen was het al 5 voor 1. Dus ik begon te zeggen tegen die vrienden dat ik dringend terug naar Diana moest.. en we vonden ze dan niet en ze antwoorde niet direct op haar gsm. Uiteindelijk om 10 na 1 wisten we dat ze aan de uitgang stond te wachten. Ze had ook al een half uur naar mij zitten zoeken!:s We kwamen buiten en blijkbaar stonden de ouders daar nog niet, ze vonden het niet. Een vriend ging ons afzetten aan het pompstation, maar plots stonden de ouders daar dan toch. Ze waren duidelijk niet blij!! Amai zo’n gespannen sfeer!! Ze waren dus zowat kwaad omdat we blijkbaar niet op tijd buiten waren, wat ik wel versta, maar ze waren er zelf nog niet??!! Dus versta ik het toch weer niet. Allesinds dat was niet leuk.. en ik wist totaal niet hoe mij te gedragen.. Zo korte discussie en de rest heel de tijd stilte.. Toen we thuiskwamen is Diana zonder nog iets te zeggen naar haar kamer gegaan, dus ik heb dat ook maar gedaan. Daarna is de mama nog eventjes bij mij gekomen om mij tabletjes tegen de muggen te geven en was ze vriendelijk, waardoor ik mij een stuk beter voelde! Oooef :p Het was uiteindelijk een leuke avond, maar ik was blij dat ik om 2u in mijn bedje lag.

3 opmerkingen:

  1. Femke , 1u is 1u !!!! :p
    hihi..

    Naar wat smaakt dat die bomba's ? Ben eens benieuwd. Weet je wat daar in zit ? Is het straf ? Wat je gaat toch geen jaar NIETS drinken ? :p

    Super leuk jouw verhaaltjes. Ik kijk er echt elke dag naar uit.
    Blijkbaar ben je dan toch niet meer naar school gegaan die dag.Echt hilarisch. Je weet wat doen als je eens geen zin hebt om naar school te gaan !

    Ohja, je deed me verschieten met dat pak sigaretten. Ik zie je nog niet direct met eentje in je hand eerlijk gezegd !! Maar toen zag ik dat je "secondhand-smoking" bedoelde. OEF :p

    Ik zie dat je je daar amuseert meisje !! Doe zo voort !! Ik bewonder je super super veel..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ellenlange verhalen schrijf jij Fem, schuilt daar een schrijfsterke in den dop?
    Leuk om te lezen hoor. Kus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hehe, wel kzal ze eerst nog keer moeten proeven om met een smaak van mij ons te kunnen vergelijken. Nee, niemand weet eigenlijk wat erin zit, het is een soort van geheim.. echt raar! haha:p
    hehe thx :)
    Haha, Mieke, nene ik denk het niet. geleerd van de beste eh, de mama :D
    leuk dat jullie zoveel plezier hebben aan mijn blog :)
    x

    BeantwoordenVerwijderen