vrijdag 21 augustus 2009

Vandaag heb ik geen les volgens mijn uurrooster, een soort van vrije dag, raar eh? Dus vandaag heb ik het wel lastig aangezien ik niet echt een activiteit heb om te doen (behalve spaans studeren maarja :p)
Maar ik zal jullie vertellen over mijn avondactiviteit van gisteren. Ik zei dat ik naar een Rotary-verantwoordelijke moest gaan. Dat was eigenlijk helemaal niet leuk, want die moest al mijn papieren checken enzo en misschien zou mijn verzekering hier niet gelden en dan moest ik nog een voorschot betalen en had ik dat geld niet en die meneer was echt niet zo vriendelijk en ik was al zeer moe van een ganse dag school dus had ik het echt lastig! Ik wou naar huis gaan en in mijn bedje kruipen om het moment te vergeten maar dan bleek dat we naar de oma moesten! Dus moest ik in de auto blijven en hebben we de zussen, tante en nicht opgehaald. Het was zeker 40 min rijden en ik heb mijn ogen wat toegedaan. We kwamen aan op een soort van binnenkoertje maar het huis stond en dan een kerkje. In het kerkje was er een dienst bezig, gans de familie was daar omdat ze een zus van de mama die heel jong gestorven is, aan het herdenken waren. De mama heeft 11 broers en zussen!! En blijkbaar komen die vanavond met al hun kinderen hier eten!!
Maar dus wij de kinderen zijn alleen de laatste 5 min in de kerk gegaan. Er was boven een soort van koor. Toen de dienst gedaan was heeft de mama mij aan gans de familie voorgesteld dus ik moest al haar broers en zussen goeiendag zeggen en iedereen was natuurlijk supercurieus naar mij.. Iedereen keek naar mij.. haha! Daarna gingen we binnen in het huis van de oma en opa, op een koertje in hun met eigenlijk nog een vrij grote tuin voor hier.. Heel de familie hielp om het eten klaar te stellen. We gingen BIRRIA ofzoiets eten. Ik denk, als ik het goed begrepen heb, dat het schapenvlees was. Een van die broers deed het vlees van die beenderen en hakte het allemaal in stukjes op een topsnelheid! Echt machtig om te zien, ik had wel schrik dat hij zijn hand er zou afkappen!! Daarbij kregen we rijst en daarover moest je een soort van tomatensaus gieten, waarvan ze mij verzekeren dat het niet "picante" was! NIET dus! Voor mij was het wel pikant, maar toegegeven, het viel goed mee! Het was zeer lekker, ik heb vooral genoten van de rijst na al die taco's en tortilla's. Ik heb die avond veel met Diana en Emilia gepraat, Emilia heeft zelfs veel inspanningen gedaan om engels te praten. (Ja, ik weet het eigenlijk moeten ze spaans praten, maar het is de eerste week! forgive me!) Het was dus al bij al wel nog een leuke avond, maar ik was wel ongelofelijk 'consada'. Dus tijdens de lange rit naar huis heb ik dan ook weer geslapen en het was bij jullie al 8u smorgens (1u snachts bij mij) tegen dat ik eindelijk in mijn bed zat! Ik was dus echt doodop aangezien ik al een lange dag school en de avond ervoor de party had gehad. Ik was dus blij dat ik vandaag niet naar school moest en kon slapen tot 11u en niet moest opstaan om half 6!!
Mama, papa, Jair ik hoop dat jullie een goede reis hebben gehad! Ik denk veel aan jullie nu jullie daar allemaal tesamen bij yaya en pepe zijn!

Dikke zoenen !
xx

5 opmerkingen:

  1. O00h Femke , je hebt het daar echt goed. Heb geen schrik. Die jetlag is voorbij voor je het weet. Binnen een paar dagen zit je al in dat ritme !! Ik ben blij dat je je goed "aanpast".

    Ik weet het : het is nog maar een paar dagen. Maar toch. ik zie aan je gedrvenheid en moed dat je dat zeker een jaar aankan :) Ik ben super fier op je !!! Goed zo meid en blijf je zo bezighouden !

    Ik volg je blog ELKE dag. Lieve lieve kusjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fem, het valt op dat je moe bent in je berichten, maar weet dat dit ook te maken heeft met alle emotionele dingen die je nu meemaakt. Het afscheid van thuis, alle nieuwe dingen waar je in ondergedompeld wordt en wat zo spannend is, de nieuwe taal leren, dat vraagt allemaal ongeloofljk veel energie. Dus slaap maar zoveel je kan. Kus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank u voor de lieve berichtjes, het geeft mij moed!:)
    Ja ik ben inderdaad nog altijd snel moe, ik heb gisteren geslapen tot 11u en om 9u was ik alweer moe! :s en ik had de ganse dag thuis gezeten! Hoe is matti zijn examen gelukt?? wens hem nog eens veel succes voor het 2de! dikke zoen! x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hah zo grappig dat je uitgaat voor je naar school gaat ! Dat vond ik wel ff leuk om te lezen !! zo goed dat je het daar goed hebt .. En die jetlag zal al snel beteren ;-).
    Amuseer je daar ! PS ; ik lees je blog ook elke dag hoor .. (nu ff niet gelezen omdat ik in pukkelpop zat..) ik lees graag zo van die dingen .
    Hou je goed
    zoen
    Gaëlle x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dag femke! das echt leuk om al u berichtjes te lezen en dade tijd hebt om zo lange teksten te schrijven! wat is het verschil eigl ts taco en tortilla?:p en praat je enkel engels of soms ook al een beetje spaans?:)
    dikke kus, can

    BeantwoordenVerwijderen