donderdag 20 augustus 2009

school

Dag mensjes!

Ik heb nog geen tijd gevonden om over mijn school te vertellen. Ik heb nu een springuur op school dus schrijf ik wat over school. De school is echt helemaal anders.. Het lijkt zelf een beetje op het systeem van unif bij ons.. Een lesuur duurt hier 1u en 20 min. Er is geen bel die waarschuwt dat je naar de volgende les moet gaan en je hebt 10 min om van lokaal te veranderen. De helft van de klas heeft zijn computer mee.. Het schooldomein is wel groter dan de Voskenslaan maar ik denk dat wij wel meer lokalen hebben. Ze hebben hier een reusachtig gebouw, met een soort van aula met allemaal computers, zelfs iMac!! In datzelfde gebouw is er een bibliotheek en een soort van bar waar je snacks kunt kopen. Ook hebben ze sportterreinen en een grote parking, want iedereen komt hier bijna met de auto naar school aangezien de school wat buiten de stad ligt. Ook nog een leuk detail is dat de lessen hier om 7u beginnen! En het is mogelijk dat je les hebt tot 14u30 aan een stuk door!!! Maar gelukkig moet je hier niet constant concentreren gelijk in Belgie.. Het is bijna nooit helemeel stil in de klas. Het hangt natuurlijk af van les tot les van leerkracht tot leerkracht maar ik heb al verschillende lessen gehad waar je een hele les door kunt babbelen. 
Mijn eerste dag school (dinsdag) was wel eng en spannend want normaal ging ik in Diana haar klas ziten maar dat ging dan niet meer ofzoiets.. Dus ik ging mijn eerste les binnen "historica de Mexico" en werd meteen aangesproken: " Ahhh another intercambio, welcome welcome I´m from America" Ik verschoot mij natuurlijk een ongeluk.. Dat is dus de overenthousiate Chris Murphy die dus ook een exchange- student is met de Rotary. Echt grappig. Ik was eigenlijk toch wel blij dat hij er was want zo had ik al direct iemand om mee te praten en naast te zitten. Toen we door de gangen liepen, stelde hij mij aan iedereen voor: "... my friend de europe" Echt niet normaal hoeveel mensen hij al kent in de 2 weken dat hij hier is. Maar terug naar "Historica de Mexico". We gingen naar de aula en bibliotheek want we moesten in groepjes een pwp maken over iets cultureel? (Ik heb de opdracht niet vertaan haha) Maar we moesten dus dingen opzoeken, maar ja aangezien ik niets van spaans kan, heb ik gewoon mijn spaans voor dummies genomen en een beetje proberen leren. hehe. Vandaag (donderdag) hadden we weer "Historica de mexico" en moest 1 iemand van de groep de presentatie voorstellen. Iemand van mijn groep moest als eerste: Na de presentatie moest gans de groep naar voor en ik dacht hmm waarom is dat nu nodig... Een buiging ofzo.. haha NIET dus, amai die leerkracht heeft daar een speechke afgewerkt waaruit duidelijk bleek dat ze er niet content mee was.. Geen flauw idee wrm, maar ik heb daar dus 5 min vooraan gestaan en niets begrepen.. haha. Ik heb niet veel tijd meer, want moet direct naar de franse les haha easy.. Ik heb wel alleen maar taalvakken enzo maar normaal ga ik mijn rooster maandag kunnen veranderen.. Really have to go now, but remember I love you, guys :) x

8 opmerkingen:

  1. Haha , Femke die onder haar voeten krijgt van een leerkracht voor een slechte taak. Dat ik dat nog mag meemaken.. die Mexicaanse buitenlucht maakt je een beetje rebels :p

    Lieve lieve lieve lieve kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kiekeboe !
    Josefien hier! Uw allerliefste nichtje !
    Ik mis je wel een klein beetje hoor (een beetje veel natuurlijk :p) Amaaj, Nog geen week school en al dikhard onder U bottn krijgen :p dat noem ik nog eens een goeie start ! ;p, is die amerikaan een beetje nen knappen ? :p dan kunde me miss koppelen aan u fantastische nicht hier, :p (Ik dus) ! Ik zie dage da daar goed doet zeh ! Man, Ask u zo hoor enal, krijg ik direkt zin om da ook te doen, maar ik, zielig als ik ben moet zowiso nog 2 hele jaren schoolzitten in België ! :(:( WenenWenen ! :p Pfff, Tjah, met Frans zulde wel geen problemen ebben en me engels ook ni ;), en da spaans komt wel, en dan kunde direkt doorgeven aan mij ! :p want ik zit al te wachten hoor ! op gratis les spaans van mijn nichtje als ge terugkomt ! :D ! Goh ! Ik ben trouwens ook keiblij da U familie zo lief is voor U hoor! gept egt superveel geluk lijkt mij ! :):), yaya was al kompleet geschocqueerd over U uitgaansgedrag xp, maar ik zou zo zeggen: neem het er maar goe van en laat U eens goed gaan ! Dit is een Once in a lifetime experience en Geniet gewoon van elk moment dage daar zit in Mexico !!!
    Superveel lieve kusjes en knuffels van je favo ;):p nichtje ! XXXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. aaaah jose!! love you so much!!<3 u berichtje is superleuk, echt ge moet nog veel zulke berichtjes schrijve!:) echt superleuk:)
    Nee, diene amerikaan is niet echt mooi haha! Ik mis jullie ook!! Ook al ben ik eignlijk zelf nog geen week weg!!:s
    haha, ja het is wel leuk als ik zo wegga met mijn zusse want dan doe ik echt iets maar gelijjk vandaga is er niets gepland en ze doen gelijk niets van sport of naschoolse activiteiten dus das echt wel stom.. en dan verveel ik mij en dan begink jullie echt keihard te missen en dan heb ik het echt wel niet gemakkelijk ze..
    oeps, yaya was gechoqueerd, maar zeg haar maar dat ik echt zeer braaf ben want die willen mij hier allemaal zat voeren echt ni normaal!!
    Ik probeer zovele mogelijk te genieten..
    dikke zoen!
    denk superveel aan jullie.. <3
    xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. amai, Fem, gij schrijft ellenlange verhalen. Makkelijk dat dat op school kan.
    Ik denk dat het bij Line ginder echt wel boers is vergeleken met jou. Op school van Line leren ze niet veel, babbelen ze de hele tijd door elkaar, en hebben ze les van half 8 tot 12.
    In de namiddag doen ze daar ook niet veel, maar kijk eens rond Fem, kan je geen lessen volgen van salsa dansen of sportlessen om iets te doen?
    Toch wel wat speciaal hé, plots zo meedraaien in een andere cultuur...
    Je leert heel wat bij zo.
    kus

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoe is da mogelijk??? gij die slecht presteert voor school????O.O da kan gsn nie, das onmogelijk das buitennatuurlijk... maar toch leuk om te weten.. gihihihi kvond wel dat je het op zijn minst mocht filmen en op youtu be ofzo zetten... met ondertitels natuurlijk:d om je vingers erbij af te likken
    moe wel tof zijn, leerkracht preekt en jij verstaat er toch neits
    van
    fieroelie firoela:p

    BeantwoordenVerwijderen
  6. haha ma twas echt zo ik bedoel ik had niets gedaan.. haha iedereen w-vind het natuurlijk super dat ik onder mijn voeten heb gekregen eh! haha
    ochja :p pech i don't care heb mijn diploma eh =)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha das wel grappig! en dade er ng niets v verstaat! khoop dat je het snel onder de knie krijgt! en zo zot da die school zo chic is, je zou zeggen das mexico dus das armer maar nt dus!:p en femke zitten daar mooie jongens eigl?:p en weetje je bent zo een sociaal meiske en je gaat binnen 2weken ook zoveel vrienden hebben!:) dikke kus, canelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. van Hans en Eline
    alles ok Fem
    heel mooie blog
    heerlijk vlotte teksten met veel info
    hou je sterk alle begin is moeilijk
    als je online bent dan bellen we eens
    zoen aan onze mexicaanse schone

    BeantwoordenVerwijderen