vrijdag 21 augustus 2009

Poolparty?

Wanna know how I spend my time yesterday after school? Read on!:p

Eerst natuurlijk mijn dagelijks telefoontje met de oudertjes en gisteren was ik extra curieus want JAIR is aangekomen!! Onze buitenlandse student uit Argentinië die een jaar in mijn kamertje zal vertoeven.. Wel raar om te weten dat iemand anders in u kamer leeft.. Je voelt je zo gelijk een beetje vervangen, maar toch weet ik zeer goed dat dat niet het geval is!

K, maar Diana had dus gevraagd of ik mee wou gaan zwemmen bij een vriendin van haar.. Ik was eigenlijk vrij moe maar het was nog maar 17u, dus ik besloot toch mee te gaan. Ook al kan ik eigenlijk niet echt zwemmen met mijn gebroken vinger. We (Diana, Emilia, Claudia en een andere vriendin met baby (!)(die Santiago noemt raar eh?!) kwamen toe bij het huis van Chili ( de naam van die vriendin! haha!) met bier, chips, fles tequila die we daarvoor rara in een benzinestation hadden gekocht. We stonden te wachten voor de poort toen er een taxi aankwam en 6 personen in schooluniform uitstapten. Ze waren ook vrienden van Chili die kwamen zwemmen. Dus ik begon al rare dingen te denken. Het was duidelijk niet gewoon eventjes gaan zwemmen.. Ik was al aan het denken aan die feestjes uit de Amerikaanse films waar iedereen gewoon zijn vrienden meeneemt.. haha! Gelukkig was het niet gelijk dat en kende Chili iedereen wel. Er werd dus veel gedronken, gerookt en gebabbeld. (Ik zie sommige lezers al hun ogen optrekken dus zeg ik eventjes voor de duidelijkheid: Ik ben nog steeds Femke: anti-roken en totaal geen zuiplap:D) Het zwembad was eigenlijk totaal niet proper, heel de bodem zag groen en het weer was ook niet meer zo goed, het begon zelfs te regenen! (Kunnen jullie het voorstellen ? Regen in Mexico?!:p)

Er kwamen wel nog wat meer mensen toe en ondertussen waren de boxen al buiten gezet. Plots sprongen er sommigen in het zwembad, maar ik had toch echt gene zin om te zwemmen. Maar dan kwamen ze eruit en wouden ze absoluut dat ik ook ging zwemmen. "It's fun, you should come!" En ze waren mij echt al de half aant induwen! Gelukkig kon ik ze overtuigen dat ik erin ging gaan maar dat ik eerst mijn zwemgerief (Jan en Eve, ik heb mijn badpak aangedaan en vele aan jullie gedacht en ze vonden het allemaal supermooi! haha!) wou aandoen! Oja nog zoiets, ze houden hun short en topje boven hun bikini aan!! Echt raar (alle niet alle meisjes maar toch bijan allemaal..) en ik vroeg aan Diana waarom ze dat deed en ze zei mij "because i'm too fat" :s!) Maar dan zijn we dus samen in het zwembad gesprongen en ik met mijn hand in de lucht zodat mijn vinger niet nat zou worden, super spastisch natuurlijk haha! Ik had al snel koud, dus ben er niet lang in gebleven. Verder die avond heb ik veel gebabbeld met Diana en een jongen die na zijn college naar Europa wil trekken zonder geld en met de rugzak!:) Het feestje liep zowat op zijn einde en iedereen was aan het weggaan. IK was ook moe geworden en wou naar huis, maar Emilia vond haar schoen niet! Dus hebben we echt een eeuw naar die schoen gezocht en niet gevonden en ik was zooooo moe! En dan was Chili niet meer thuis dus Diana, Emilia, Claudia en ik waren daar nog alleen.. En omg het was daar zo vuil, overal lagen bierflesjes, bekers, lege flessen tequila, lege chipszaken,.. en plots begonnen ze op te ruimen! ik dacht dat ik gek ging worden, ik was echt zoooo moe en wou echt zoo graag naar huis.. Maar toen ze eindelijk wat klaar waren met hun plotse opruimactie stond er mij nog ene andere 'verrassing' te wachten. Aangezien iedereen al naar huis was hadden mij geen vervoer meer naar huis!! Dus ze zeiden we gaan een taxi bellen, maar niemand had nog geld op zijn gsm..

(eventjes tussen door het is hier nu echt aan het stortregenen!! amai niet te doen, nooit gedacht dat ik dat hier zou meemaken, het is bijna een storm!! echt eng!)

Maar dus jullie kunnen jullie wel voorstellen dat ik zot ging worden.. Dus ze besloten de huistelefoon was Chili te gebruiken maar die werkte niet!! En waarom niet, omdat ze de rekening vorige maand niet hadden betaald!! En plots stond de papa van Claudia daar.. ik was natuurlijk superblij! Ze hadden veel gedronken en Claudia haar adem rook natuurlijk naar alcohol en zoals ik al vertelde, word dat daar absoluut niet geapprecieerd, dus wat was hun oplossing! Ze spoten gewoon parfum in het mond!!! Echt vies!! Ik hoop dat ze er niet ziek van wordt!! :s

Maar dus we hadden nog altijd niet echt avond eten geheten dus ze vroegen of ik honger had. Ik had wel honger maar verlangde nog meer naar mijn bedje.. Maar toch besloten ze dat we nog Taco's gingen eten! Dus heb ik mijn 2de taco opgeheten. Deze keer was er gesmolten kaas tussen, zeer lekker! En het heeft mij eigenlijk wel opgepept! En dus terwijl wij taco's waren gaan eten, heeft de papa gewoon 20 min in de auto op ons zitten wachten, echt fout! En dan mocht ik eindelijk naar huis in mijn bedje! Hoewel er een paar rare dingen zich hadden voorgedaan had ik echt wel genoten van de avond!
Oja en voor ik het vergeet I had my first Mexican Tequila!!!! :D haha:p (ik moest dus een shotje van tequila drinken en dan zo een lemon waarop ze zout hadden gestrooid aan zuigen:p)

Maar lieve bloglezers ik zal jullie moeten laten want ik ging eigenlijk wat rusten maar dat gaat al niet door want ik moet naar een verantwoordelijke van de Rotary..

Dikke zoenen en ik hoop op veel reacties en tot het volgende bericht!

p.s. Nu is het echt aan het donderen!! :s
p.s.s. Jelle kben nu naar u muziek aant luisteren en tis geniaal, miss yu!
p.s.s.s. My special friend, you know I miss you like hell.. think about you.. <3
Love.. fem

5 opmerkingen:

  1. Lieve Femmy
    Heb net je zwemverslag gelezen.Wat maak jij daar toch allemaal mee hé.ja, je zal nog regelmatig verrast worden door de cultuurverschillen. Daarvoor doe je het ook hé.Maar ook voor ons is het hier aanpassen. bovenop onze drukke agenda leven we 'snachts met jou mee in Mexico. Beste thuismama's van alle bloglezers, ik kan jullie zeggen dat ik de laatste week al vele uren meer gepraat heb met Fem dan het afgelopen schooljaar. Onze Argentijnse boy lijkt het allemaal cooler te ondergaan. Zijn ouders waren zelfs niet te bereiken bij aankomst.....Zo Femmy, ik moet je nu laten want we moeten nu toch echt vertrekken want anders komen we vanavond veel te laat bij yaya. Prettige dag gewenst. Ik zal veel tijd hebben om aan je te denken tijdens de rit naar yaya. dikke zoen. mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Fem
    Zoals ik lees heb je het echt wel naar je zin en das super om dat te weten. Je bent er nog maar een week en al zoveel meegemaakt. Tis wel grappig om dat allemaal te lezen, zo van die speciale dingen die wij niet kennen en jij als Belgische Femke beleeft dat daar gewoon allemaal. Ik zit echt supervaak op de blog, wachtend op het volgende berichtje zeker nu nu het nog vakantie is en ik vaak op de pc zit. Probeer het vol te houden om veel te schrijven want das echt super super leuk. Het is ook leuk om te lezen dat je het badpak hebt gedragen. Het geeft altijd een leuk gevoel als je naam in je verslag staat vermeld.
    Amuseer u echt nog superhard en voor al braaf zijn want die verhalen die je nu schrijft (grapje:))
    XXXMissen jeXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook een thuismama van een uitwisselstudentje.
    Ik weet hoe zwaar zoiets kan wegen, Ruth. Die eerste weken zijn zo vermoeiend en uitputtend.
    Wij zijn nu vier weken ver, en het betert, maar ik voel toch dat zo een ver-weg-dochter invloed heeft op je gemoedstoestand.
    Fem, amai, zulke party's zijn jullie hier toch niet gewoon hé, of hebben jullie ons dit nooit wijsgemaakt?
    Enjoy. KUS

    BeantwoordenVerwijderen
  4. halloha... andere culturen andere mensen, weetje heb het zelfde gevoel als ik in italie zit met d eitaliaanse jeugd... het verschil is ook ZO enorm ookal wonen we op 1300km van elkaar, dus kan mij wel inbeelden wat het daar moet zijn in mexico:p zieter er toch niet echt smakelijk uit citroen met zout :s maar toch... zolang je het daar naar je zin hebt moetje er van genieten
    jaja the special friend...^^kwiekieeeee!!!
    verwacht je maar binnekort aan een brief van ondergetekende.. heb eigelijk nog veel te zeggen, maar tv staat aan, tis 22u20 savonds en heb er zware dah op zitten, hersenen blijven wel wat steken...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dag femke! zo raar da ze hun kleren aanhouden om te zwemmen:p wat voor weer is het daar eigl gewoonlijk? en die parfum in hun mond,jak! das gelijk die leerkracht v id middenschool haha!
    sr dat ik nu pas iets schrijf op uw blog, maar ik had het al een paar keer geprobeerd en het lukte nt maar ik denk dat nu wel lukt!:)
    en hebje al een sport gevonden om te doen?:p
    en wnr gade gaan slapen? en echt om 7u smorgens school?:s:p
    dikke kus, canelle

    BeantwoordenVerwijderen