vrijdag 28 augustus 2009

Dagelijkse gewoontes + 28 augustus

Vandaag was een leuke dag, waarover ik veel te vertellen heb.Dus laten we beginnen bij het begin. Het opstaan om 6u.. alleja, de wekker loopt dan af en een kwartier later ben ik eruit. Dan maak ik mij vlug klaar en probeer ik tegen iets na half 7 aan tafel te zitten. ’s Morgens eet ik altijd ‘cereals’, want zij eten hier vaak warm en dat vind ik toch nog altijd niet smakelijk! Haha! En natuurlijk mag ik mijn dagelijks glaasje ‘jugo’ (sap) niet vergeten. Elke ochtend drink ik een groot glas appelseinsap die de mama 2min ervoor heeft geperst met een handmatige soort pletmachine! De appelseinen zien er hier wel uit als grote limoenen en soms smaakt het ook wel vrij zuur, maar zeer lekker. Dan om 10 voor 7 vlug in de auto want dan moeten we eerst Paulina afzetten op school en dan vlug naar onze school rijden waar we 1min voor dat de deuren van de klaslokalen sluiten, toekomen. Een beetje zoals ik gewoon ben, aangezien ik ook op de Voskenslaan altijd na de bel nog op school kwam en altijd moest lopen naar de lokalen! Haha!

Maar dus in de auto moeten ze nog vanalles doen, Paulina zit haar ontbijt nog te eten en haar haar goed te leggen met gel, terwijl Diana al haar make-up nog zit aan te brengen (en soms nog te ontbijten)! Haha! Als we bijna aan mijn school TEC (zo noemt ze afgekort) zijn, heb ik een prachtig uitzicht over de stad, aangezien onze school gelijk op een hoger gelegen deel buiten de stad ligt. Het is nog donker dus zie je allemaal zo van die lichtjes, echt leuk. Ik heb al geprobeerd een foto te trekken, maar het is niet gelukt.. spijtig..

Oja de wegen hier zijn vol van zo verkeersdrempels, maar niet zo als bij ons. Maar echt zo een smalle bobbel, waar je echt supertraag moet overrijden en dan nog vrij hard is vind ik! Ook is het superraar dat vb op een kruispunt de lichten niet vlak voor je staan maar aan de overkant van het kruispunt.. Een raar zicht eigenlijk als je anders gewoon bent, maar eigenlijk wel heel goed zichtbaar..

Ok, maar terug naar school. Mijn eerste lesuur vandaag was ‘Historica de Mexico’ en zoals jullie allemaal weten doe ik absoluut niet graag geschiedenis. Wel hier is het dus niet anders, alhoewel dat het hier misschien om een andere reden is. Ik versta gewoon niets van de les, aangezien alles in het spaans gegeven wordt en bovendien heeft de leerkracht hier wel wat gezag en is het bijna gans de tijd vrij stil waardoor ik niet met ‘mijne Amerikaan’ kan praten:p Dat is dus echt een 1u20 min afzien.. Ook moeten ze dan zo taken maken enzo, meestal in groepjes, maar ja aangezien ik niets verstaan heb, kan ik nooit meehelpen in mijn groepje.. Ochja..

In het volgende lesuur weet ik eigenlijk niet goed wat de bedoeling is dat we leren, maar het is in het engels. Die meneer die dat geeft is echt raar!! Ik heb nu al een stuk of 4 lessen bij hem gehad en echt elke les is die begonnen met te spreken over plagiaat. De 1ste les was het: “Ja ik heb gemerkt aan jullie huistaken dat er sommigen gewoon copy-paste hebben gedaan, ik weet niet of dit wel toegelaten is.. blablabla”, zeker een kwartier daarover gezeverd. De volgende les juist hetzelfde, “ Ja jullie hebben copy-paste gedaan ik kan het zo zien, ik zal toch moeten navragen of dat is toegelaten..” Ik had zo iets van “is die nu zo dom, natuurlijk mag dat niet!” En hij heeft daar dus weer een kwartier over gezeverd. En ja hoor vandaag opnieuw, “Ja ik heb het dus nagevraagd en dat mag niet dus iedereen die dat gedaan heeft zal maar 50% krijgen.” Haha! Ze krijgen niet eens nul! Echt een foute meneer.. Het is echt een chille les, aangezien we daar gans de tijd kunnen babbelen en hij zich niet veel aantrekt van mij en Chris wat we doen en niet doen..:) Zo zei Chris vandaag, “Maestro yo tienes superhambre (superhonger), puedo ir a la cafetaria!” En hij antwoorde: “Eigenlijk zou ik neen zeggen, maar ja eigenlijk bestaan jullie niet (aangezien we niet op de aanwezigheidlijst staan, waar ze je op afwezig zetten als je te laat bent of weggaat uit de les) dusja waarom ook niet. Dus Chris en ik zijn naar buiten gegaan, hebben iets gekocht in de cafetaria en zijn dan voor de laatste 10min terug gegaan, haha! Echt foute boel dus!

Vervolgens had ik een springuur. Gisteren had ik niet met Nacho, de sportcoördinator, kunnen spreken, dus ging ik nu op zoek naar hem. Ik had geluk, hij was aanwezig op zijn kantoor. Hij was supervriendelijk, echt een leuke meneer. Hij heeft mij alle sporten geëxpliceerd, grapjes gemaakt en nog eventjes met mij gepraat, echt leuk.

Ik had wel nog veel tijd over in mijn springuur; ik was van plan om het sportfoldertje is goed te bekijken en in te passen in mijn uurrooster, maar toen werd ik aangesproken door een paar jongens, waar ik les mee heb en waarmee ik ook al in de bibliotheek mee had gepraat. Ze hadden mij al is gevraagd om iets met hen te gaan eten en toen had ik neen gezegd, omdat het een van de eerste dagen was, maar nu vroegen ze het mij dus opnieuw. Deze keer heb ik ja gezegd ik had zoiets van ‘tjah anders zit ik hier toch maar weer gewoon anderhalf uur op de computer..’ Toen ik in de auto zat had ik wel zoiets van “Femke, waar zijde nu aan begonnen..” Ik heb mezelf dan gerust gesteld dat ik ze toch al een beetje kende uit de les en bibliotheek en ze er echt wel OK uitzagen. Ook wist ik dat ze daarna nog een uur les hadden dus mij vb niet konden overtuigen om nog naar ergens anders te gaan. Dus zo ben ik op stap gegaan met 3 Mexicaanse boys en zijn we tacos gaan eten. Een van de jongens heeft mijn taco betaald, hehe. Daarna moesten we naar het werk van de papa van een van die jongens omdat hij geld nodig had. Hij werkte aan de beveiliging van een soort wijk. Ze hebben mij dus uitgelegd dat dat een wijk was die dus volledig omringd is en waar de mensen dus extra betalen voor hun veiligheid.. Dan wou een van de jongens een cadeautje kopen voor zijn liefje die jarig was, dus zijn we naar een supergroot shopping-centre gegaan. Echt machtig groot, al die winkels! Het was 11uur als we daar rondliepen, de helft was nog niet open. Ook was er totaal niet veel volk, mja wat eigenlijk wel logisch was, de meeste mensen zaten op hun werk of op school.. Dus ik heb gewoon is rondgekeken welke winkels er allemaal waren, dus niet geshopt, dat ga ik wel eens doen met mijn zussen. (De winkels die ik me nog herinner en dat we ook in België hebben, zijn: sfera, zara, body shop, massimo dutti, bershka.)

Dan was het tijd om terug te keren naar school. Ik kwam net op tijd toe voor de franse les. Die les is echt leuk, want we zitten maar met 11 leerlingen, terwijl we in de andere lessen telkens met een stuk of 30 zijn en de leerlingen en leerkracht zijn echt superleuk. We hebben een film gekeken, frans gesproken en spaans ondertiteld. Interessant voor mij, ik heb zo wat in het spaans proberen volgen.. Maar voor we met de film gestart zijn, zei de leerkracht, ja als jullie nog eerst iets willen gaan halen in de cafetaria, doe maar.. Echt raar, want normaal mag je niet eten in de les en ja bovendien was het lesuur al begonnen.. echt chill dusJ De leerkracht zei zo tegen een van de jongens uit mijn klas (naam vergeten, net zoals ik van iedereen hier vergeet:s), een zeer grappige jongen, die dan zo frans probeert te praten, dat het zo niet lukt, maar het hem helemaal niet aantrekt, “aja zoude Femke ne keer niet trakteren op iets..” haha en hij zo aja ok het is goed: “viens ici, viens ici, femke” met dat superspaans accent, echt grappig. En dus gingen we naar de cafeteria met een paar andere klasgenoten en heeft hij mij een cola gekocht en wou hij ook nog ‘papas’ (chips) kopen, maar dat moet ik toch niet hebben, want die zijn veeel te pikkant! Maar hij had ze dus toch gekocht en gelukkig heeft hij ze dan zelf opgeheten. Ze doen hier dus dat zakje open, doen er dan chilisaus op, breken de chips zowat en duwen dan die chips met de saus naar boven.. echt raar!

Maar bon, het was dus een geslaagde dag, hopelijk volgen er zo nog meerdere. Ik zit nu wel al gans de middag thuis en morgen heb ik ook niet veel les, maar hopelijk ga ik vanaf volgende week alle sport/danslessen die ik wil volgen, kunnen volgen..

Ik ga jullie nu laten want jullie zullen nu toch wel al van mijn lang verhaal kunnen genieten hebben.

p.s. woensdag zijn we niet meer uitgegaan, misschien wel goed ook.

p.s.s. normaal zullen we morgen uitgaan en ik denk dat dit wel zal doorgaan aangezien Diana daarvoor ticketten moest bestellen.. We zullen zien!


Lieve mexicaanse kusjes!

2 opmerkingen:

  1. femke laat zich weer kennen, ookal is ze km ver.. ze heeft al touche met jongen ( waarom verwonderd mij dat niet? :p) en ze komt op het nippertje in de les(tiens tiens waar heb ik dat nog meegemaakt:p) zo grappig eigelijk =)
    vndaag eerste werkdag erop zitten, pioeee ben moetjes en ga vnavnd nog nr feesje :o
    glijk opgestaan om 6u10, en zondag poolparty, ieber zal wa doods zijn :p
    alé meidie, khoop daje morge mn brief krijgt( ja ik zaag, ik weet het, maar tis wel mn hoogst persoonlijke brief, half geschreven in italie en half in belgie, verpakt in italiaanse envelop) belgische met chocolade gevulde lippen kusjes:p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaw
    keb ier veel uit kunnen leren voor mijn spreekbeurt

    BeantwoordenVerwijderen