dinsdag 18 augustus 2009

Eerste avond en al uitgaan..



Lieve Belgjes,

Het is misschien een beetje raar maar ik ga mijn reisverslag morgen posten. En nu eerst van mijn avond vertellen, speciaal voor mijn lieve mama:)

Amai, het is hier nu kwart na 11 en ik moet straks opstaan om half 6 omdat de school al begint om 7u. Rond zeven uur zijn we dus vertrokken om 'uit te gaan'. Normaal doen ze dat niet tijdens de week maar omdat Emilia zondag vertrekt wou ze nog iets doen met haar vrienden. Dus zijn we met 2 jongens, Diana, Emilia, Claudia (vriendin) en ik allemaal in een kleine auto gekropen. Dan zijn we helemaal naar een andere stad gereden, als ik het goed begrepen heb was dat El Campo. Onderweg zijn we bij een bezinestation gestopt en hebben ze daar bier gekocht. ( 30peso = 1.5 eur voor 3 biertjes en een pakje sigaretten, supergoedkoop dus) Het stadje waar we naartoe reden ligt op ongeveer 20 min van Aguascalientes. Maar ik heb eigenlijk geen flauw idee waarom we precies naar daar gingen , want we zijn daar ergens op een soort van parking gereden en zijn daar gewoon uitgestapt en daar hebben ze verder hun bier leeggedronken en gebabbeld en de muziek luid uit de auto laten spelen haha. Daarna zijn we meer de stad ingereden en zijn we naar een bar gereden en de meisjes mogen daar niet binnen, superraar. Dus ja de meisjes hebben buiten gewacht terwijl de jongens 'la BOOMA' (ofzoiets) zijn gaan halen. Dat is dus een drank met vodka, rum, en nog een paar dingen die ik morge nog is zal vragen. Het smaakt vrij zoet maar toch kan je de rum goed doorsmaken. Dan zijn we helemaal terug gereden richting Aguascalientes. Telkens er politie in aantocht was moesten iemand zich verstoppe en moesten we de BOOMA's verstoppen want is het niet toegelaten om alcohol te drinken op de openbare weg!! zot eh! dusja dan zijn we ergens in het nooorden van Aguascalientes gestopt en deden ze daar weer hetzelfde als in de andere stad, gewoon uitstappen en drinken en wat praten. Emilia en Diana moesten dringend naar toilet dus zijn we ergens gestopt bij een neef van een van die jongens. Dan deden ze megavoorzichtig en raar om binnen te gaan in dat huis. Ik vroeg waarom ze zich zo gelijk half verstopten en als ik het goed begrepen heb was het omdat de mama van die neef niet mocht weten dat ze daar naar toilet gingen omdat dat een bewijs was dat ze veel gedronken hadden en dat is blijkbaar een soort van schande.. Raar , want enkele minuten ervoor zeiden ze nog dat Mexico en Aguascalientes zeker ook bekend staan dat de mensen veel drinken. Beetje tegenstijdige dingen dus. Na de toiletstop zijn we naar een plaats gegaan waar de 'TACOS dé TACOS' verkopen om Diana haar woorden te gebruiken. ZE bedoelt dus gewoon dat daar de beste TACOS zijn. Ik heb dus zo'n TACO (soort van zoute pannekoek met vlees tussen en dan kunt ge zelf nog kieze of ge der spicy saus opdoet, of ajuin of lemon of nog paar andere rare dingen) Ik heb er fotos van getrokke zodat jullie het kunnen zien. Je kunt er dus ook pikante saus opdoen maar dat is nog niets voor mij. Maar ze wouden persé dat ik eens proefde dus ik heb dat gedaan en mijn mond stond redelijk in brand! Dus ze haalden iets voor te drinken voor mij en vroegen wat ik moet hebben. Ik zeg gewoon water. Het water dat ik kreeg was zeer speciaal, het zag eruit als melk en het smaakte superzoet. Geen idée wat ze ermee gedaan hadden. :p Ik moet nog duidelijk veel achterhalen! Dan heeft Emilia gevraagd aan die mensen achter dat kraam of we mochten doen alsof we ook taco's maakten! haha dus we zijn in dat kraam gekropen en hebben een foto laten make! hilarisch! Ik dacht dan van ja nu zullen we naaar huis gaan maar eerst zijn ze nog naar ergens anders gereden om daar 'DOMOS' (denk toch dat zo noemt) te gaan eten. Dat was gewoon een oude mevrouw die op de hoek van de straat tegen de muur van haar huis dat stond te maken. Ik heb gewoon een hap genomen om te proeven want ik had al 2 TACOS op dus ik had al genoeg. Die DOMOS is gelijk een grote craquotte ingesmeerd met mayonaise en dan deed ze daar iets op maar keb geen idee wat het is (sort van groenten?) en dan doen ze er nog ook een pikante saus over. (heb er ook fotos van). Gelukkig gingen we daarna naar huis want ik ben echt moe, maar aangezien ik beloofd had aan mama om het 'uitgaan' te beschrijven heb ik dat gedaan. Ze zeiden wel dat ze niet altijd op die manier uitgaan maar ook naar clubs enzo. Vrijdag gaan ze mij meenemen naar een zo’n club. Nu ga ik echt slapen! Dikke zoenen en tot morgen na mijn eerste schooldag!



9 opmerkingen:

  1. HOI, Femke, ik ben blijkbaar de eerste die reageert. JOEPIE.
    Amai, dat uitgaan in die Zuid Amerikaanse landen is toch wat hé. Zo een rare bedoening allemaal. Vooral dat rondrijden van het één naar het ander en dan gewoon wat drinken, dat is zo komisch. Bij Line doen ze dat dus ook. En laat uitgaan!!!Daar zijn ze krak in blijkbaar. Maar het is dus een gewoonte van het land en je zal daar dus in meegezogen worden.
    En wat krijg jij daar al allemaal voorgeschoteld? Uw maagske zal het wel voelen de eerste dagen.
    Vandaag al een dagje school? Je zal op die manier onmiddellijk een hoop mensen leren kennen. Dat is wel goed. Ook krijg je op die manier een ritme in je dagen en dat is belangrijk om je daar aan te passen.
    Fijn dat je we jou zo kunnen volgen, ik ben fan van het eerste uur.
    Hou je goed, meid. En tot blogs. Ik wacht vol ongeduld op de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Femke , leuk dat je al bent uitgegaan ! Ik kan me voorstellen dat je nu wel uitgeput bent. En dan moet je nog eens naar school ook. Ai aii.. Maar naar't schijnt zijn die lessen allemaal niet zo moeilijk. Dus daar heb je wel wat geluk in. Het is goed dat je je al van de eerste dag zo geamuseerd hebt. dat is heel belangrijk. En zoals Mieke zegt , dat ritme zal je ook goed doen. Tracht daar zo snel mogelijk in te zitten...

    Ik volg je blog elke dag !! Lieve liev kus ..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hé femmy zo'n wijs verhaal , ik heb het vlug eens over de middag gelezen op mijn werk en heb geprobeerd om een reactie te doen maar zie nu dat het niet gelukt is. Ik probeer nu opnieuw

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat jullie zo snel reageren, die berichtjes helpen me door mijn eerste moeilijke dagen.
    het eten is hier allemaal zeer "spicy" wat ik absoluut niet gewoon ben. maar ik heb net een panini kunnen eten zonder iets pikants en dat heeft mij gesmaakt¡¡ (ik zit nu nog op school op de computer aangezien de mama ons nog niet kan komen halen.. zeer bizar dus daarmee dat de uitroeptekens omgekeerd staan¡) ik zal straks mijn verslag uitbrengen van mijn eerste dag school. ik kan wel al zeggen dat ik helemaal niets begrijp en het verschrikkelijk uitputend is¡
    papa ik zal straks op skype is probere uitleggen anders moet je het eens vragen aan Mieke hoe je bericht moet posten¡ ik hoop dat ik nu snel naar huis kan want ik heb nood aan een belgische babbel en aan mijn bedje:p. dikke zoenene en bedankt voor jullie reacties¡ xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hé hé het is mij gelukt
    ik ga nu ook kunnen bloggen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. voila ook eentje aangemaakt voor mama

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha zo grappig uitgaan jong :D tis keer iets anders e!!
    Amuzeer je maar en laat u maar onder dompelen in een
    volledig nieuw cultuur en manier van leven!! Experience brings a lot of wisdom :P haha ik klink als een oma'tje die u levenswijsheid probeert mee te geven! Nie zo bedoeld dus! Geniet ervan Femke en zal zoveel mogelijk proberen je blog te lezen want vind het enorm interessant :)

    Vele Groetjes,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ey sofia!
    superleuk dat je ook mijn blog leest en al die berichtjes! echt leuk, helpt echt op moeilijke momenten:)
    dat uitgana is idd keer iets anders maar vrijdag ga ik normala naar een 'club' dusja.. haha, kga er zeker van genieten!
    kus!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het duurt zeer lang om enkele fotos te uploade. via facebook gaat, het veel sneller dus ik zal altijd 2 hier posten en de rest zet ik op fb.
    ik ga nu slape,
    buenos noches!
    x

    BeantwoordenVerwijderen