zondag 23 augustus 2009

Vertrek Emilia


3 of my Mexican sisters!:)
(Emilia, Diana, Alejandra)


TAMALES

Zoals ik al verteld heb, was het gisterenavond familiebijeenkomst voor Emilia die vannacht vertrekt. Het was gezellig en alle familieleden zijn supervriendelijk tegen mij. Ze willen allemaal met mij praten maar ik versta ze natuurlijk niet. Diana heeft af en toe wel eens iets vertaald. Zo zei een 'tia' van Diana dat ik meer op de mama van Diana lijk dan haar eigen kinderen en dat ik een beetje gelijk haar was toen zij klein was! haha! Een andere 'tia' zei dat ik lief was en er leuk uitzag en dat ze mij aan haar zoon wou voorstellen, omdat ze mij wel graag als schoondochter zou willen haha!

Dan was het tijd om te eten, opnieuw een typisch Mexicaans gerecht, ‘Tamales’. Het is moeilijk om uit te leggen wat het precies is, dus ik heb een foto getrokken. Ook had Alejandra een drankje gemaakt ‘Perla negra’ (38%) wat behoorlijk straf was, nog staffer dan tequila zeiden ze mij. Dus ik heb flink maar een half bekertje gedronken! Haha!

Ze hadden een grote box en een microfoon buiten geplaatst en dan was het tijd dat ze een woordje zeiden voor Emilia. Iedereen die wou, kon iets zeggen. Ik heb natuurlijk ook iets gezegd. (Kort samengevat: dat ik hoop dat ze in een zelfde lieve familie terecht komt als mij.) Na alle lieve woordjes was ze aan het wenen en ik had het dan ook eventjes moeilijk omdat ik dan ook moest denken aan mijn (prachtig) afscheid(sfeest).. Daarna vertelden al haar nichtjes en neefjes mopjes. Dat was wel stom voor mij want echt iedereen was aan het lachen behalve ik want ja voor mij was er niets grappigs! Om 1u ben ik dan toch echt gaan slapen want ik was doodop.

Vandaag was een rustige dag, ik ben eventjes naar de stad geweest en het is er ongelooflijk druk!! Ik kan moeilijk beschrijven wat ik allemaal gezien heb. Ik werd een beetje overdonderd omdat er zoveel te zien was.

Daarnet zijn we opnieuw naar iets van de Rotary gegaan. Maar deze keer was het voor Diana en Adriaan (un primo de Diana) omdat zij volgend jaar een exchange-student willen zijn. Ik moest mee om mij eens kort voor te stellen aan de drie aanwezigen Rotary-mannen van mijn Host-district. Maar voor de rest was het ongelooflijk saai voor mij, aangezien ik opnieuw niets begreep, het niet voor mij was en ik verschrikkelijk honger had aangezien het 18u was en ik sinds 10u niets had geheten!!

Nu moet ik stoppen met schrijven want we gaan weer naar de 'Range' (zoals ze die zelf noemen) van de oma en opa (40min rijden! :( ). Daarna komen we eventjes terug naar huis, want Emilia gaat dan nog uit met haar vrienden.. (En misschien gaan Diana en ik nog mee) om dan rond 2u-3u snachts te vertrekken naar Guadalajara (3u rijden!) waar Emilia haar vliegtuig moet nemen. Het wordt dus een lange nacht!

Dikke zoenen en tot de volgende!

xx

6 opmerkingen:

  1. al dat rijden dat jij doet !!!Ben je niet moe ? Hoe zit het met de jetlag ? Niet te zwaar ?

    Kusjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag femmie... Zo zalig dat de ook zoveel op u blog schrijft dat is echt de max om te lezen. Ben blij dat ik een beetje weet hoe het daar is. Ik vind het echt ongelooflijk ze wat dat de doet. Echt ben fier op u. En trouwens niemand kan mijn super coole nicht vervangen ze dus daar moet de niet bang voor zijn haha...

    Dikke kus
    Sam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. femke! haha ge zou daar al de rest v u leven kunnen gaan wonen, als schoondochter v u nieuwe tante haha! maar eilg willen wij dat niet, en ik mis u!
    is dat lekker die tamales? nr waar vertrekt emilia? en id stad, zijn dat zo dezelfde winkels enal als hier of is dat compleet verschillend? sr vr mijn vragen constant maar ik ben echt nieuwsgierig nr u nieuwe leventje daar!:) veel succes en tot het volgende berichtje!:) kus, can

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Cam, ik ben wel altijd supermoe!! Ik denk idd dat de jetlag nog een beetje in mijn kleren zit, ik heb tenslotte nog niet echt gerust en direct meegedraaid in dit leventje.. hoe is het in belgie? ooh ik mis gent nu al! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha sammie!! super dat je ook meeleest :) ik heb het niet altijd even gemakkelijk ma nu ik weet dat ik een niet te vervangen supercoole nicht ben, moet het wel weer beter lukke eh! haha!
    dikke zoen

    p.s. hoe was je examen?? veel succes met het andere!!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ey can!! haha, maar ik zie jullie veel te graag (en 1iemand in het bijzonder haha) om ier te blijven ze :p
    die tamales zijn lekker als ge er geen pakt met chili!! haha! emilia is deze morgen vroeg vertrokken naar taiwan. die zal het ook niet makkelijk hebben ze!! ma ik ben nu nog maar evnetjes in de stad geweest en totaal verschillend maar ik zal nog is beter opletten de volgende keer:p
    hehe, merci!:)
    dikke zoen en succes me u examen!!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen