woensdag 9 september 2009

Bloemendag (ma)

Bloemendag

Maandagochtend begon ik met examen van wiskunde. Ik had helemaal niets geleerd en had slechts 2 lessen bijgewoond. We moesten enorm veel grafieken tekenen en dan het domein en bereik geven en bij sommige dingen ook nog iets anders, maar dat verstond ik niet aangezien mijn wiskundige vaktaal in het engels niet zo optimaal is :D. Maar ik moet zeggen dat ik toch trots ben op mijn eigen dat ik nog zoveel grafieken kon tekenen, behalve die van e^.. en log en een rationale met dat gaatje pff dat ben ik vergeten hoor, hoe ik dat moet tekenen! Maar bon, ik had altijd al is een examen willen maken zonder te leren hehe, dus we zullen zien eh. Daarna had ik fysica (waarvan ik morgen 'examen' heb) het was beetje herhalingsles en we kregen al onze klastaken, huiswerken en testen terug. Voor mij was dat 1 klastaak, 1 huiswerk en 1 test. De klastaak had ik samen met Chris moeten doen, voor hem is alles supermoeilijk aangezien hij alles voor het eerst ziet en nog maar 16 is. Hij snapt er dus niet veel van en daarom hadden we geen tijd om alles af te werken (aangezien ik hem alles cte opnieuw moest uitleggen) en hebben we 50% gekregen. (Femke met een 5 voor fysica, denk niet dat ze dat al meegemaakt heeft in haar fysica-carrière haha!) Voor de test, ik wist niet eens dat we test gingen hebben, dus had ik weeral niet geleerd, had ik 70% gekregen. Ik bekeek hem nog eens, zoals kritische Femke altijd doet en begreep niet waarom ik de laatste vraag fout had. Mijn antwoord was juist en hij zei dat er een rekenfout inzat, hoe onlogisch!! Maar bon ik had dus gewoon op mijn eigen manier opgelost en die had dat blijkbaar niet gezien, dus ik heb hem dat eens uitgelegd en dan heb ik 80% gekregen:) Voor de huistaak die ik 10min voor de les maakte, heb ik 100%, joepi!:) Daarna had ik Arte y Cultura, niet veel speciaals.. Vervolgens vrij uur, het uur met de verklaring van de titel. Hehe! Eerst ben ik samen met Myriam en 3 jongens (en Myriam zat aan het stuur, eens een meisje!:) naar het centrum gegaan voor een ijsje. Ze wouden Italian icecream. Het was niet slecht, maar natuurlijk niet te vergelijken met Talamini!! Toen we terug op school aankwamen was het nog 25min voor ik naar Body Balance moest gaan. Diana zei tegen mij kom we gaan nog eventjes naar de computers, ik vond dat wat raar omdat het nog maar 20 min was voor de lessen begonnen, maar bon ik ging toch mee.. We verlieten dus de bankjes en toen we de parking overstaken stond Jorge daar met bloemen voor mij!! haha!! (Ik weet eigenlijk niet of ik al over hem verteld heb, maar het schijnt dus dat hij mij mooi en leuk vind enal..) Maar dus jullie moeten wel weten dat hij die bloemen heeft gekocht om sorry te zeggen, want vrijdag op het feest, had hij een van mijn armbandjes afgepakt en is het dan verloren!! Ik vond dat natuurlijk niet leuk, zeker niet omdat, Ellen, het een armbandje was die ik van jou gekregen had.. (Weetwel, die 2 bruine en witte.. wel die witte is hij kwijtgeraakt:( ) Dusja daarom heeft hij die bloemen gekocht en dan moest ik dus terug naar de bankjes waar alle vrienden van Diana en Jorge zaten en echt iedereen was zo mega aan het roepen oooooooooeeeeh niet te doen.. Oeeeeh Jorge.. pff ja man, echt om door de grond te zakken!! Dus nu plaagt iedereen mij met Jorge.. Ik zie sommigen van jullie al meeroepen dus eventjes voor de duidelijkheid, dat die gast niets voor mij betekent!! (Mijn hartje ligt nog steeds in België..) Ik was blij dat ik naar de Body Balance kon om beetje mijn ding te doen. 's Middags heb ik wat geturnd in de tuin en ze verklaren mij beetje zot:p Choco (bijnaam) en Javier waren hier om te studeren. Toen ze weggingen had ik enorm veel zin om pannenkoeken te maken dus vroeg ik aan Diana of we dat gingen doen. We waren de ingrediënten aan het overlopen en ik zei dat ik 2 eieren nodig had. Ik probeerde dus te zeggen dos huevos, maar zei jueves in de plaats, wat donderdag betekent.. haha! Amai, we hebben gelachen.. (De woorden lijken nu niet op elkaar maar ik vind in uitspraak van wel!) Maar bon we hadden dus geen boter, dus zijn we dat gaan halen in een klein winkeltje in de buurt. Ik had nog maar net de bloem, suiker en melk bij elkaar gedaan, toen er werd aangebeld. Diego en Jorge stonden voor de deur en ze wouden iets gaan drinken met ons.. Dusja heb ik met kookkunsten in plan gelaten en zijn we zo'n drankske gaan drinken met zo van die vieze zwarte snoepjes in (maar het drankje was wel lekker). Toen we terug thuiskwamen stonden er weer 3 gasten voor de deur.. (een ervan Christain had Diana al gebeld, om te zeggen dat hij zou komen omdat hij iets niet snapte..) Maar dus Diego en Jorge gingen weg en Javier, Christain en Louis (niet dat ik die allemaal ken hoor.. haha!) zijn dan binnengekomen en ik denk dat ze dan nog wat gestudeerd hebben, terwijl ik mijn pannenkoeken dan aan het pakken was. Ze vonden ze allemaal zeer lekker, maar ikzelf niet. Ik had al geroken dat er iets mis wat met de boter, maar bon ik heb ze toch gebruikt. Ik vond dat je die slechte boter smaakte :s.. maarja zij vonden ze lekker dusja.. Daarna ben ik gaan slapen:) Dat was mijn maandag, met heel wat belevenissen. (Dinsdag word heel wat saaier).

Hasta mañana..
x

4 opmerkingen:

  1. Amai Femke, das nogal een dagje! gij haalt daar nog goede punten hoor, ik had vandaag ook test van fysica over de eenparig cirkelvormige beweging, een ramp! de 5 waar of vals vragen heb ik wonder bij wonder nog gekunnen, 4van de 5 juist maar door de giscorrectie heb ik dus minder en de oefening kon ik langs geen kanten, een dikke vette buis dus! maar het staat maar op 5 punten. Amai u verhaal van die bloemen! Staan ze op u kamer? En kennen ze dat daar pannekoeken? Krijg er ook zin in als ik dat hoor! Dikke kussen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey fem

    yaya probeert te rageren maar het lukt niet

    ik begrijp er niets van ...

    dadie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Charmeurs zijn dat jong, die zuiderlingen. Pas maar op...
    Wel lief natuurlijk.
    En proficiat voor the good points. Straffe madam.
    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bloemen van Jorge. Ik zou ook meegeroepen hebben.
    Examen fysica en toch not 80 % na herberekening.
    Proficiat.
    Pannekoeken bakken met al dat volk over de vloer.
    Natuurlijk heb je de boter niet kunnen controleren. Enfin de jeugd vond ze goed. Actie en reactie is goed voor je gevoel daar.
    Body balance? Grondoefeningen?
    Doe ik ook in de fitness en lastig hoor maar goed voor buikspieren.
    Muti

    BeantwoordenVerwijderen