zondag 13 september 2009

Zaterdag

De zaterdag is het eerst altijd lang uitslapen, omdat we de avond ervoor zijn weggegaan. Ik slaap meestal maar tot half 10, omdat ik dan wakker word van de warmte.. Mijn kamer heeft geen gordijnen (geen enkele hier hoor) en de zon komt dus op recht voor mijn raam, waardoor mijn kamer supersnel opwarmt. Maar eigenlijk vind ik dat niet zo erg want de ouders zijn dan gaan werken en de zussen slapen nog, dus heb ik wat tijd voor mezelf. Ik heb me wat bezig gehouden met mails rond te sturen, beetje kamer op te ruimen en keer een beetje te kijken wat ik ga meenemen voor mijn trip van volgende week. Alejandra kwam dan vragen of ik mee wou gaan ontbijten. Alejandra, Diana en ik (Paulina was de avond ervoor meegegaan met de tante naar de Ranch) zijn dus naar El cunado ontbijt gaan nemen en hoewel ik al ontbeten had, heb ik toch iets genomen en heeft het mij enorm gesmaakt:) Eenmaal terug thuis, heb ik mij nog eventjes bezig gehouden en dan gingen we naar de Ranch. Het was niet zo leuk als de vorige keer. Ik had gezegd dat ik normaal zou gaan paardrijden eh, wel de paarden waren daar niet omdat er woensdag een soort van wedstrijd is en de neef had de paarden meegenomen naar de andere ranch.. Dusja dat viel wel wat tegen. Eerst zaten Diana, Alejandra en ik gewoon wat in de zetel, dan zijn we naar een winkeltje geweest achter wat frisdrank en wat chips, terug in de zetel, dan moesten we achter pollo(kip), tortillas, sopa de arroz (ze noemen dat dus soep van rijst, maar eigenlijk is dat gewoon rijst die in de tomatensaus heeft gelegen) gaan van de mama, daarvoor hebben we de auto genomen en het was misschien 800m ver :s haha, maar de kip zou pas over 15 min klaar zijn dus terug naar de Ranch en 15 min later terug naar de kip.. Heel wat heen en weer 'gesjol' dus.. Dan hebben we in de keuken geheten en daarna hadden ze zin in iets zoet. We zijn naar een anderestad gereden, zeker een kwartier rijden om achter ijsjes te gaan. Ik heb een helado con cappuccino genomen dat is dus schepijs en Diana ook en dan hebben we een stuk of 8 paletta's meegenomen en dat zijn zo van die ijsjes op stokjes. En ze zijn hier zeer zot van die paletta's con coco.. Ik heb eens geproefd van Ale, maar vond dat niet zo lekker. In de auto heb ik superhard genoten van de natuur rondom mij, die natuur is daar echt prachtig!!:) Toen we terug bij de Ranch kwamen wouden we (ale, di en ik) graag naar huis gaan, maar de mama wou nog niet. Dan was het weer extra saai voor mij omdat ze dan dus gewoon in het spaans wat aan het babbelen waren met de familie. Gelukkig mochten we dan eindelijk (na een uur ofzo) vertrekken en is de mama achtergebleven en met de tante mee naar huis gegaan. Toen we thuiskwamen had ik behoefte aan wat strechoefeningen, dus heb ik een uurtje wat lenigheid gedaan, hehe:) Nog een uurtje later kwamen de ouders en Paulina thuis. Ondertussen was Diana haar al aan het klaarmaken om uit te gaan, want het was het verjaardagsfeestje van Angilique waar we naartoe gingen en waar alle intercambio's gingen zijn en heel wat mensen van de Tec:) Maar dan kwam de mama mij vragen of ik iets mee ging eten en ik vroeg of Diana meeging en ze zei nee. Ik begreep het niet goed dus vroeg ik het aan Diana, ze zei dat ze naar the night ging (een andere club). Ik wist van niets en dacht dat ze meeging met mij naar dat feest maar niet dus, dat vond ik wel niet zo leuk dat ze mij dat niet verteld had.. Maar het was dus zo dat de locatie (bij iemand thuis) van het feestje veranderd was, waardoor er veel minder mensen van de Tec gingen zijn en ze had gehoord dat er alleen intercambio's gingen zijn.. Ik wist niet goed wat ik nu moest doen dus ik zei dat ik meeging iets ging eten en daarna wel beslissen. Ik was eigenlijk best moe en had eigenlijk niet zoveel zin meer om nog weg te gaan, maar ja ik had de avond ervoor aan de intercambios beloofd dat ik ging gaan.. Het eten op restaurant was wel nog lekker, ik heb een grote quesidilla con ...(ofzoiets) geheten tortilla met kaas en ... een soort vlees. Oja en dan leggen ze daar sla op, die gesneden is in superkleine stukjes en waarop ze gemalen kaas doen! Hier thuis doen ze dat ook altijd, echt bizar! Maar dus op het einde van de restaurant tegen half 11 keer ik telefoon van Jorge om te vragen of ik nog naar het feest kwam.. en dan 2min later belt Chris mij om te vragen of ik nog kwam.. Dus zijn we naar huis gegaan heb ik vlug het adres opgezocht en ben ik nog naar het feest gegaan. Het was echt leuk! Alle intercambio's waren daar en we hebben zotveel gedanst. Er waren daar ook veel 'oude' uitwisselingstudenten en er was er oa een die naar Nederland was geweest!! Dus heb ik met dat meisje Nederlands gepraat, echt raar!! Haha! Toen de muziek wat stilviel en er al heel wat mensen naar huis waren, heb ik nog wat met mensen van Tec (Jorge en Walter enzo) zitten praten. Rond half 1 zijn de ouders en Diana mij komen ophalen. Toen we thuiskwamen begon in mij klaar te maken en kreeg ik een sms van een onbekend nummer en ik vroeg aan Diana of zij het toevallig kende, bleek dat het van Jorge was. Daarna ben ik nog op Diana haar kamer gebleven en hebben we echt nog superlang gebabbeld:) Echt gezellig!!:) Toen belde Jorge en hebben we cte grapjes met hem uitgehaald!! Diana had hem op speaker gezet maar ik gans de tijd zeggen dat Diana daar niet was en van die dingen en we schoten cte in de lach, haha, echt grappig. Een leuke avond!! En ijwil me mij nr de cine, ma kzie da ni zitte zenne!! Kwil da ni ze! (sry da myn taaal effe anders is ma zo kunnne ze et ni verrtale!! haha!)
Het is nu zondagochtend en ik heb weer maar tot half 10 geslapen, maar dan nog wat geluierd en mij vervolgens aan mijn appletje gezet om jullie mijn verhaaltjes te vertellen. Ondertussen is het kwart na 12 en de mama zit gans de tijd te roepen dat ze moeten opstaan, maar er komt niet veel beweging in de kamers!! haha! Ik dacht dat we vandaag nog iets gingen bezoeken maar ik weet het niet, ik zie wel, ik hoop van wel. Ik hoop dat ik nog eens zal kunnen schrijven voor ik naar Chihuahua vertrek.

Dikke zoenen!

p.s. Normaal ga ik maandag eindelijk mijn eerste basisles spaans krijgen, ben zeer benieuwd..

3 opmerkingen:

  1. WOOOW, lang bericht en het meest gaat over eten....
    Hoe zit dat daar Fem? Ontbijten jullie niet thuis? Samen met iedereen? En ook niet 's middags of ' savonds? Het lijkt dat ze daar altijd uit huis eten. Vreemd...
    Wel leuk dat je een fijne dag en avond had. Maar het lijkt daar ook heel lang uit te lopen de avondjes hé. Net zoals bij Line. Dat Zuid Amerikaans volk lijkt toch op elkaar niewaar? Kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel de zaterdag wordt er meestal in El cunado ontbeten, gewoon Alejandra, Diana en ik. maar dat is tegen 12u, al de rest (en ik dus ook) hebben al lang ontbeten.. Maar dus smorgens zijn er hier veel leerlingen die niet ontbijten en dan nadat ze 2uren les hebben gehad, gaan ze met de vrienden gaan ontbijten. Nee, we eten bijna nooit samen.. Iedereen doet zijn goesting wat. Hoewel meetsla als we smiddags van school komen Diana, Paulina (soms Alejandra),de mama en ik wel iets samen eten , maar soms is het eten nog niet klaar en ga ik naar mijn kamer en roepen ze mij niet alijd en dan eet ik gewoon later. S avonds komen ze mij wel altijd verwittigen en dan zit ik alleen aan tafel met de papa en de mama aan de kookpoten. Ik heb de indruk dat de rest niet meer eet, of ja juist Diana zei mij eens dat ze juist cornflakes eten.. hehe , maar bij Line feesten ze toch tot smorgens vroeg? Ik ben meestal rond 1u thuis..
    zoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Uitgaan en eten staat daar allemaal op zijn kop. Houd daar je hoofd maar bij. En hoe kan je dan leren op school zonder een deftig ontbijt.
    Je hebt dus een nieuw fototoestel moeten kopen. En je hebt ook je 1ste Spaanse les gekregen. Het gaat vooruit... Het gaat verbazend goed vooruit.
    Muti

    BeantwoordenVerwijderen