donderdag 3 september 2009

Eerste echte Rotary-bijeenkomst

Vandaag had ik dus mijn eerste echte Rotary-bijeenkomst, met mij 'host-club'. We moesten daar om half 3 zijn, maar Diana had les tot half 3. We hadden toch afgesproken om 2uur aan de ingang vant school. Ik had Body Balance tot 2u, dus ben ik speciaal 5 min vroeger gestopt, zodat ik zeker op tijd beneden zou zijn. Natuurlijk had ik al kunnen weten, dat ze daar niet zouden zijn. Ik weet nu niet of het aan mijn familie ligt of aan de Mexicanen, allesinds ze zijn NOOIT op tijd. Dus om kwart na was Diana daar en om 20 na was de mama daar eindelijk.. Het was nog een tijdje rijden en er was enorm veel verkeer, waardoor we daar maar om 3u waren. Iedereen zat al aan tafel, er een was juist een soort van plechtigheid begonnen.. Een groepje mannen van de Rotary, marcheerden, met de Mexicaanse vlag de zaal in en iedereen stond recht en met zijn rechterarm zo gebogen, zo gelijk een groet.. Echt raar en grappig om te zien.. Normaal zou ik dat dus ook moeten gedaan hebben, maar ja aangezien we te laat waren.. Er waren 9 ronde tafels van 10 personen en 1 rechthoekige tafel van 10 personen, die maar aan 1 kant zaten, gelijk een soort van jury.. Ik zat samen met Diana aan een tafel, want voor de mama was er geen plaats meer :s Het eten was supersjiek en tamelijk lekker, hoewel ik meer van de tacos hou:p haha.. Dan was het tijd dat de intercambio's hen voorstelden.. We zijn met 9 (4 van brazilië, 1 amerikaan (die irritant is), 1 van duitsland, 1 van frankrijk, 1 meisje van Thailand (denkk) en dan ik) Iedereen moest zich dus kort in het spaans voorstellen en daarna volgde een hele blablabla in het spaans, die ik niet verstaan heb voor de verandering.. Allesinds daarna zijn we met alle intercambios naar de starbucks gegaan. Ik heb gans de tijd met Angilique, het Franse meisje gebabbeld en het deed eens deugd om een deftige conversatie te houden. Hoewel het niet in het begin niet makkelijk was, want pff al die talen, ik heb er nog lichte hoofdpijn van.. Ze is echt superleuk en ik ga normaal vrijdag terug met haar afspreken. Ik weet dat we eigenlijk spaans moeten praten, maar dat komt wel nog..Het was een geslaagde dag:)

Hasta luego, muchos besos
Tu viejaloca femke:)
x

2 opmerkingen:

  1. Ik heb gelezen over de rotary bijeenkomst van woe. 2 sept. Gelukt om je in het Spaans voor te stellen? Zal wel hé. Gelukkig heb je bij de intercambios een Frans meisje ontdekt. Wat een toren van babbel is dat daar?? Tu Viejaloca ???
    Muchos besos
    Muti

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi femke

    Amaai ik moest hier een hele inhaalbeweging doen sinds de eerste dagen augustus beginnen lezen... blij dat ik "mee" ben ! ik vind het de max wat jij daar allemaal beleeft.
    Intussen is de school hier begonnen en het turnen en de voetbal en de andere activiteiten... druk druk en weer ander bio-ritme... best wel mega-wennen maar nietemin : we volgen onze nichtje daar op de voet hoor :wees daar maar zeker van ! ik denk dat de helft van de faculteit bij mij al weet dat mijn nichtje in Spanje zit. Rome was tof maar de Grieken zijn duizend keer vriendelijker !!! op dat vlak hadden we echt wel heimwee (hoewel de pizza rucola en gamon een goed alternatief was voor de greek salad) wat megacool was was Rome op de mountainbike echt super.
    Hoe gaan de zumba lessen nog ? ik ben er nog niet ingevlogen , wil eerst mijn loopconditie weer op peil krijgen want dat was een ramp na 4 weken stilliggen... maar k zie het wel weer zitten, krijg er zin in als ik jouw dans-activiteiten allemaal lees!

    Ondertussen is Ine ook aangekomen (spannend) in Mexico en is haar blog sinds vandaag operationeel : ze is net begonnen aan haar stage en gaat daar de ingenieurs een keer wat leren schrijft ze..!

    allé hou je daar taai met al die chips en tacco's
    (gelukkig zijn er advocado's of niet ?) hééééééééél veel groeten en dikke knuffel !!!

    BeantwoordenVerwijderen