dinsdag 1 september 2009

Zondag





Gisteren zijn we met gans de familie naar Aguascalientes City getrokken. Daar hebben ze mij zo wat het centrum getoond. De zussen wouden mij vooral toonden waar de FERRIA (ofzoiets) plaatsvindt. Dat is een supergroot gebeuren, feest, waar de mensen van overal naar toekomen. Het duurt een maand, gans de maand april dacht ik. Er is dus een stukje van Aguascalientes, dat daar speciaal voor gebouwd is en extra dingen zijn aangelegd voor die een maand in het jaar.. Er zijn daar clubs en cafetjes en een soort theater die dus een gans jaar niet open zijn, enkel tijdens de FERRIA!! zot eh! We zijn dan door een parkje gelopen, Jardin de San Macros. En hebben we een eekhoorntje eten gegeven!! supersschattig :). Dan kwamen we aan op 'La plaza punicipal' en daar is de grootste kerk van Aguascalientes (want ze heeft er meerdere), bevindt zich ook le municipal en het huis waar de gouverneur komt enzo.. Zoals jullie kunnen zien op de fotos zijn ze zo versierd met de kleuren van Mexico, dat komt omdat 16 september the mexican independence day is.. er dan groot feest is en superveel mensen naar dat plein komen enzo. Op het plein staat ook een grote pilaar met daarbovenop een arend, het symbool in de mexicaanse vlag. Om de dag af te sluiten zijn we nog iets gaan eten op restaurant.
's Avonds heb ik Diana nog geholpen met een tekst van frans, want ze heeft echt een super ambetante lerares, die het niveau echt veel te hoog legt.. Ik ben vroeg gaan slapen, want ik was moe en moest vandaag weer vroeg uit de veren.

1 opmerking: