dinsdag 15 september 2009

Zondag

Zondagmiddag doen we meestal een uitstap met de familie. Eerst wouden ze naar een soort van natuurlijke sauna gaan, maar de plannen zijn dan toch veranderd en we zijn naar San Jose de Garcia gegaan. Ik hoop dat we toch ook wel eens naar die natuurlijke suana gaan gaan, want dat lijkt me zeer interessant en leuk:) Maar dus we zijn naar San Jose de Garcia gegaan, een ander deel van Aguascalientes (de provincie AGS, niet meer de stad). Het ligt nog verder/achter de ranch; de natuur is daar ook niet te doen mooi.. De plaats waar we naartoe zijn gegaan was eigenlijk vrij toeristisch. Er waren daar bussen, maar ik denk enkel met Mexicaanse toeristen en niet zo heeel veel. Diana zei mij dat het er vroeger helemaal niet toeristisch was. Maar waarom komen de mensen nu precies naar daar? Er is daar een supergroot  beeld van Cristo Roto. Dat beeld (ik denk dat het eigenlijk gewoon Christus is, maar aangezien in daar niet veel van ken, zal ik mij daar niet over uitspreken..) staat op een eiland dus we moesten daar met een bootje naartoe. Ticketten kopen, hup in de boot, zwemvesten aan en genieten van de prachtige natuur rondom mij.. Helaas is er iets mis met mijn fototoestel en heb ik dus geen fotos kunen trekken, gelukkig had Diana dat van haar ook mee en heeft zij er veel genomen. Ik moet haar nog eens vragen of ze mij ze kan geven, maar dat zal voor na Chihuahua zijn. Gelukkig, gelukkig, ben ik gisteren een nieuw gaan kopen, want ik kon het toch niet maken dat ik geen fotos zou hebben van Chiuhahua... Maar bon terug naar zondag.. Er waren daar dus veel mensen die het grote beeld bewonderden en daarrond staan er ook allemaal kleine "kapelletjes" met  het beeld. Er ging een mis beginnen, maar de zussen (Paulina en Diana) wouden niet blijven, dus we hebben we wat rondgewandeld op het eiland. We kwamen dan aan het water, waar je dus over heel het meer (blijkt ook een dam te zijn aangezien het Presa wordt genoemd..) kon kijken en de bergen erachter kon bewonderen.. Ik had mijn nieuwe schoenen aangedaan, niet slim, want ik kreeg naturlijk een blein.. Maar ja beter nu dan in Chihuahua.. Daarna zijn we dus teruggegaan naar het vaste land en zij we op restaurant gegaan. We zijn daar superlang gebleven, waardoor het op den duur wel wat saai was.., gelukkig was er voetbal en heb ik daar wat naar gekeken. Ook was er een meneer, die constant typisch mexicaanse liedjes aan het zingen was, maar echt superluid, je moest roepen om iets tegen elkaar te kunnen zeggen! In het begin vond ik dat wel ambetant, ik dacht dat ik doof ging worden.. Maar het was wel nog grappig, want dan kwam die meneer aan onze tafel en vroeg hij welk liedje hij moest zingen en Diana zei iets en daarna moest ze zelf een stukje in de micro zingen! Enzo ging hij dus rond aan elke tafel. Aangezien wij daar zolang gebleven zijn, is hij verschillende keren bij ons geweest en moest de mama ook is zingen en ik ook!! Hhaha, ik kende die liedjes natuurlijk niet, maar hij fluisterde mij het zo in en dan moest ik zo 2 zinnetjes zingen haha, echt grappig. Diana heeft daar leuke fotos van, waarbij ik de reuze hoed van meneer op mijn hoofd heb. Zo dat was ongeveer mijn zondag, ik moest nu dringend weg, want ik heb dit hier op school geschreven tijdens een vrij uur, ik heb geen tijd meer om te overlezen dus sorry als er veel fouten instaan, 

Dikke zoenen en tot volgende week maandag!
x
Fem

2 opmerkingen:

  1. leuke zondag Fem , wij wachten op foto's van jou met roze hoed. Pink lady?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze zondag bezoek aan toeristisch eiland San Jose de Garcia. Je wordt dus geconfronteerd met het geloof van die mensen. Ik hoor Anke altijd zeggen "we geloven niet". Maar ze is wel nieuwsgierig wat haar vriendinnen leren in de godsdienstles. Weer een andere kijk daar in
    Mexico

    BeantwoordenVerwijderen