zondag 13 september 2009

Donderdag+vrijdag

Donderdag

Oeioeioei, ik zie dat het al superlang geleden is dat ik eens iets geschreven heb, niet van mijn gewoonte :s Ik zal gewoon een beetje vertellen wat ik nog weet wat ik allemaal gedaan heb de laatste dagen. Donderdag ben ik het eerste uur niet naar de les gegaan, het was Historica de Mexico en ik had daar nu echt eens ging zin in, ook omdat enkele klasgenoten mij gezegd hadden dat ik een presentatie, die zij hadden gemaakt, moest voordragen in de klas in het spaans.. Beetje zot zeker..:p Dus ik ben naar Diana (directrice) gegaan en heb gezegd dat ik die lessen niet meer wil volgen, probleem opgelost:). Daarna had ik die rare les en Chris en ik hebben anderhalf uur in een boekje zitten lezen. Het is een boekje in het frans en op de andere bladzijde vertaling in het spaans. Dus hij las een stukje in het frans en ik verbeterde hem en legde de woorden uit en dan omgekeerd :) Normaal had ik daarna examen arte y cultura maar dat heb ik ook niet meegedaan, in plaats daarvan ben ik met 12 andere mensen ontbijt gaan nemen :) Ik zat in de auto met Jorge, Diego en nog 2 die ik niet zo goed ken.. Muziek superluid en met de gaspedaal serieus ingedrukt terug naar school. We hadden nog 5 min, dus hebben we eventjes op een baan waar je 60km/u mag, 160km/h gereden :s man, man, man, gelukkig was het niet lang dat stuk.. Daarna had ik dus nog een uurtje vrij en iedereen leek naar de les te zijn, dus heb ik mijn spaans voor dummies en mijn 2 woordenboeken genomen. Nog geen kwartier later stonden er daar alweer een paar. Ze vinden die woordenboeken en mijn spaans voor dummies dus superinteressant eh.. Dus hebben ze daar in zitten kijken en mij gevraagd woorden uit te spreken enzo en dan heeft Choco mij gelukkig toch ook nog wat spaanse woordjes geleerd. Vervolgens Pilates:) Dan vlug naar huis iets eten en om 4u terug naar school, voor Bailes de Salon en de hedendaagse dans. In bailes de salon dans ik nu met Chris haha en die hedendaagse dans amai echt leuk, maar lastig. Ik denk dat ik leniger terug zal komen dan ik het laatste jaar was, haha:)


Vrijdag

Vrijdag in wiskunde, dat is niet te doen die les,... Om half 8 waren we al weer buiten!! Zo kort les dat die geeft en zooo simpel.. Daarna had ik Fysica mijn examen teruggekregen, 70%, joepi:) zonder iets te leren en maar 2 lessen gezien te hebben. Ik heb mijn examen dan nog mogen inkijken en mijn probleem ligt dus bij de taal die ik niet altijd versta (mijn vakkundig fysica-engels is ook niet zo goed:p) Daar was ik dus ook al na een uurtje buiten en ik had gedaan voor die dag. Ik heb dan weer een poging gedaan om nog wat te leren, maar al snel stonden er weer mensen rond mij, waardoor dat niet meer kon. Donderdag vond ik dat totaal niet erg, maar vrijdag vond ik dat eigenlijk echt niet leuk. Want ze probeerden dan 'vuile' woorden in het nederlands te zeggen en pff ja ik wou gewoon eventjes wat tijd voor mezelf. Ik wil echt graag spaans leren want nu zit ik er soms echt voor pietsnot bij en dat is zoooo ongelofelijk, niet te doen SAAI! En voor iemand als ik, die altijd bezig is, is dat nog eens dubbel zo erg! Gelukkig kwam Diana dan vroeger uit haar klas en ben ik samen met haar en nog 4 vrienden Gordillas gaan eten:) Weggaan uit de Tec tijdens de vrije uurtjes zijn wel nog leuk, hoewel ze onder de vrienden natuurlijk Spaans blijven praten, maar toch, het eten zorgt dan wel voor wat afleiding.. Het is allesinds beter dan op school te blijven. Rond 20 voor 1 terug op school en om 1u naar de Body Balance:) Toen de Body Balance gedaan was (2u), was ik verschrikkelijk moe. Ik wou echt naar huis! De mama is ons pas om kwart na 3 komen halen!!! Amai, heb ik eventjes afgezien in dat uur en een kwartier. Een uur en een kwartier gewoon niets doen, niets doen en terwijl ik me verschrikkelijk moe voelde en het lastig begon te krijgen.. Ik ben thuisgekomen en heb me op mijn bed gelegd, met schoenen enal en ben dringend ingedommeld.. Toen heeft Alejandra mij wakker gemaakt, omdat het telefoon voor mij was.. Het was Chris die voor de 1000ste keer vroeg of ik nu naar Altaria (shoppingcenter) kwam. Ik was nog steeds doodmoe en zei hem dat ik wel kwam maar niet om 5u.. Ik was dus wakker en heb dan lang met de oudertjes gebeld en dan nog lang met Geoffrey en Jelle :) Ik had echt een moeilijk moment en het was wel leuk om dan zoveel met België te communiceren..:) Rond 6u15 ben ik dan naar Alataria gegaan en aangezien ik de studenten niet direct vond en ik nog wat droevig was.. heb ik gedaan wat de meeste meisjes zouden doen, shoppen :p Helaas had ik niet veel geld bij, maar ik heb toch nieuwe balerina's kunnen kopen en een nieuwe T-shirt met Crazy About You erop, heel toepasselijk na mijn telefoontjes:p haha:) Plots kwam ik dan 2 meisjes van Brazilië en een Mexicaans meisje tegen. Dan ben ik samen met hen een ijsje gaan eten en nog enkele winkeltjes gedaan. Vooral de local, Karen, was supervriendelijk en sociaal:) Alle andere exchange-students waren naar de Rodeo ofzoiets, maar rond 8u30 kwamen ze dan ook toe en zijn we allemaal samen iets gaan eten. Ik heb veel nieuwe mensjes leren kennen, we waren met een stuk of 13!:) Daarna zijn we naar een bar gegaan. Normaal mag je daar niet binnen onder de 18jaar, maar de ouders van Chris waren daar omdat het de mama haar verjaardag was en zo hebben ze ons binnengekregen. Het was gezellig, babbelen, veel fotos nemen en dan wat dansen. Rond 11 zijn ze mij komen ophalen en ik vond het niet erg dat het zo vroeg was, want ik was zeer moe. In de vooravond had ik moeten kiezen tussen bij de exchange-students blijven of mee uitgaan met Diana naar The Savana (een club). Ik ben blij dat ik bij de uitwisselingstudenten ben gebleven, want toen ze mij kwamen halen stuurde Diana een sms dat er een probleem was en dat ze haar moesten gaan ophalen.. Later heb ik begrepen dat ze niet eens binnen is geweest! Zo dat waren mijn 2 laatste weekdagen..

x

2 opmerkingen:

  1. HOi , Fem, heb weer even moeten bijlezen....
    Is de buikpijn over? Daar zeg je niets meer van in je bericht. Jouw berichten zijn leuk om lezen , maar ik lees er van tijd wel wat heimwee door hé. Vooral als je zo bedenkt wat jouw vrienden hier nu aan het doen zijn. Starten met unief, nog wat genieten van de laatste zomerdagen.... Ik weet van Line dat ze dat ook zeer moeilijk heeft nu. Het missen van de gewone routine. Maar bedenkt dat hetgeen je meemaakt, niet voor iedereen is weggelegd. Het zal jou echt ongelooflijk veel dingen bijbrengen. Wij noemen het altijd: university of life. Dit jaartje zal voor jou echt wel een ervaring zijn die jou voor altijd zal bijblijven. Maak er het beste van. Kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag lieve Mieke,

    Jaja mijn buikpijn is volledig over, daarom dat ik er ook niet meer aan dacht om er iets over te schrijven..
    Ja inderdaad, ik heb echt soms heimwee, idd zeker als ik bedenk dat iedereen binnenkort begint met de unif, dan is er echt geen weg meer terug. Ja inderdaad het missen van de gewoonte, de gewone dingen, echt raar hoor dat je dat kunt missen, hehe. Superlief dat je mij zoveel moed geeft:) Ik hoop dat ik snel nog eens met jullie en Line zal kunnen skypen!!
    Heel dikke zoenen!
    x

    BeantwoordenVerwijderen