zondag 6 september 2009

The Ranch Story

Gisteren had ik echt een superleuke namiddag.
Eerst eventjes voor alle duidelijkheid de fotos zijn niet the ranch zelf maar de natuur erachter. De ranch zelf is dus het huis van de grootouders, zeer oud, met veel kamers en mariabeeldjes enzo daarrond is er een soort van boerderij met heel veel koeien en ze hebben ook een stuk of 10 paarden en natuurlijk kippen enzo..
Elke zaterdag komt de familie daar dus samen, niet volledig de familie maar toch een groot deel. Alejandra en Diana vinden het daar wat saai omdat al hun nichtjes en neefjes heel wat jonger zijn.. Ze hebben wel neven die wat ouder zijn, maar die zijn daar niet of die werken op de ranch. Dus ze zeiden kom we gaan beetje wandelen en naar 'the lake' gaan. Dus met onze balerina's zijn we op stap gegaan. En zij hadden ook alletwee hun handtas mee:D Eerst was het een brede weg, met kiezelsteentjes die tussen de cactussen liep en met dus het vooruitzicht van 2 supergrote rotsen met gelijk een dal ertussen. Daarna was het ene weg die al wat smaller was, aan de voet van zo'n grote rots. Dan was het een supersmal pad, langs een soort van moeras. Daar moeten we ons soms bukken voor de takken, niet zo een gangbaar pad dus. De avond ervoor had het superveel geregend en af en toe was de ondergrond wat vochtig maar meestal niet aangezien het gisteren supermooi weer was, het was eecht echt warm! Maar dus dan kwamen we aan aan zo wat rotsen en een dam dat was dus wat ze bedoelden met 'the lake'. We stonden dus aan de onderkant van de grote muur van de dam. Ik wou het water zien, dus Diana en ik zijn helemaal naar omhoog geklommen via de rotsen, wel nog vrij gevaarlijk, aangezien dat toch niet echt de bedoeling was.. (Er was ook ene pad, maar dat lag er ook niet zo fameus bij en we hadden zin om de rotsen te beklimmen.) Maar ik vond het de max, lekker avontuurlijk en gevaarlijk, love it :) En ik had al supergenoten van de natuur op weg naar de plek dus kon alleen maar beter worden. Dan waren we op een plek aangekomen, maar konden we niet meer verder, dus moesten we door de struiken enzo om terug een pad te vinden. Eindelijk arriveerden we boven aan het meer! wow! super! Echt mooi zicht niet alleen het meer, maar ook langs de andere kant, prachtig uitzicht. Dan vroeg Diana mij of ik nog meer omhoog wou, dus helemaal zo'n berg beklimmen gelijk jullie kunnen zien op de fotos (waar der gelijk zo 2 bergen zijn en ertussen een dal, wel de rechterberg hebben we helemaal beklommen). Maar dus eerst moesten we Alejandra toch verwittigen dat we dat gingen doen, want zij was beneden gebleven. Dus we riepen haar, maar kregen geen antwoord en ze moest ons gehoord hebben want de echo was echt luid. We konden haar niet zien, kregen geen reactie dus we besloten om op die halve rondes te gaan (check fotos) vlakbij het water, in de hoop dat we haar daar konden zien. En daar zagen we ze languit liggen te slapen, haha!! Dus we besloten naar omhoog te gaan. Man, man, man al die trappen niet te doen!! Waar is mijn conditie?? pff man we hebben afgezien, nadat we al een groot stuk gewandeld hadden, geklommen hadden en dan nog met die zon pff.. Maar het was de moeite waard.. eenmaal boven , wow echt een prachtig uitzicht en gewoon het gevoel van wow ik sta hier op de top van die berg die ik daarnet heb gezien en die er immens uitzag, gaf me gewoon een supergevoel. Dan zijn we alle trappen terug naar beneden gegaan en gelukkig hebben we een andere route gevonden voor dat laatste stuk, want terug langs die rotsen naar beneden, zou echt veeel te gevaarlijk geweest zijn. We zijn dan langs een padje gegaan dat vol losse stenen lag, ook niet zo veilig dus, maar we hebben het gehaald :D Toen we terug bij Alejandra aankwamen, was ze haar make-up aan het doen, veel te grappig aangezien we ons helemaal alleen in het midden van de natuur bevonden.. haha! Diana en ik waren wel uitgeput, gelukkig had Alejandra nog wat water want we waren natuurlijk uitgedroogd. Ze zeiden, volgende keer nemen we toch water en fles tequilla (voor de grap, zodat we zogezegd beter omhoog zouden geraken haha) mee en beter schoenen!! We zijn dan heel de weg teruggekeerd en zowel Diana's als mijn benen waren aan het trillen van de inspanning! haha! Het was ongeveer 3kwartier terug naar de ranch. Maar dus nu komt het grappige deel van het hele verhaal. Om terug te keren naar het huis, moeten we eerst heel de boerderij door. En haha, ze hadden een de weg vol gelegd met koeienstront!! haha, ieuw die geur burk:p maar dus we probeerden eerst op onze tenen erdoor te gaan, maar dan was er meer en zijn we op de omheining van de koeienwei gesprongen (zo'n wit ijzeren hek) waar we zo voetje, per voetje vooruit konden. Alle koeien waren aan het eten dus dat was geen probleem maar dan, we stonden der nog geen 30 seconden op en er was een stier die op ons afkwam en die helemaal niet blij lijk! Ik ben direct van die omheining gesprongen en Ale ook maar ze zei dat we stil moesten blijven staan. Dus Ale en ik stonden stil en Diana stond ook stil maar nog op die omheining. De stier kwam echt dichter en dichter dus is ze er ook afgesprongen, maar we konden dus niet meer verder.. We stonden daar tijdje stil te wachten, maar die stier ging dus niet weg. Ik zei zo half voor de grap, we zullen onze schoenen moeten uitdoen en op onze blote voeten door de koeienstront moeten stappen. En Diana bloedserieus, "I think it's a good idea" haha. Dus hebben we dat gedaan, onze schoenen uitgedaan en dan zaten we letterlijk in de shit.. haha!! Ik heb me kapotgelachen! We hebben direct daarna onze voeten kunnen wassen maar toch toen ik thuiskwam stonken ze nog! Ik was dan wel supermoe van de lange wandeling en de leuke dag, dat ik geen zin meer had om uit te gaan. Er was nochthans een verjaardagsfeestje van een Rotary-jongen, maar ja. Voila, nu weten jullie wat ik gisteren heb uitgespookt! Ik had echt een superdag!:)

Tot het volgende geurige verhaal:)

p.s. Er zijn er veel die zeggen dat ze mijn blog lezen, maar ik zie niet veel reacties!!! :(

4 opmerkingen:

  1. hey, Fem, we komen net thuis van bij je ouders. het was supergezellig. zo lekker ongedwongen. babbelen en babbelen en lachen. lekker eten. je mama had haar best gedaan en je papa haalde zijn beste wijn uit. De citroentaart was immens lekker maar dat vond uw papa niet. mutti kwam dan ook nog toe. volledig verrast van zoveel volk. niet wetende wie wij waren tot eindelijk tegen het eind van de avond haren frank viel. Ah, de ouders van Line van Sam. nu wist ze het plotseling. Met Jair hebben we wat spaans gebrabbeld. we kunnen nu wel merken hoe het jullie vergaat in een ver vreemd gezin. hij zit wel mee aan tafel maar kan onze gesprekken helemaal niet volgen. zit daar dus voor piet snot. soms vragen we wel eens iets in het spaans, gelukkig kunnen matti en sam en wij toch iets. maar ja, hele gesprekken met hem houden is niet mogelijk; zijn engels is niet om naar huis over te schrijven. hoewel je mama zegt dat hij op zijn rapport van de argentijnse school een 9/10 haalt. maar ja, we merken ook wel aan de verhalen van line dat die lessen niet veel inhouden hé. het was leuk jou even op skype gezien te hebben. we zijn allen fier op jou (en op line) dat jullie dit zo goed doen.
    dikke zoen, en hou de voeten hoog en droog in het vervolg. kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, Femke.. Zo een super leuk verhaal. Echt zotjes :p
    Die natuur is suuuuuuper mooi. Echt ongelooflijk. En dat je die berg beklom !! Je bent volledig zot zeker :p ???
    Ik ben blij dat je je zo amuseert. Ik volg je blog ieeeeeeeedere dag.
    Maar soms heb'k geen tijd om een berichtje te sturen. Ik weet dat dat zo leuk is.. Maar weet dat iedereen hier aan je denkt en over je spreekt ! Hihi..dat is toch al iets.. niet ?
    Lieve lieve lieve kusjes ..
    Ik vind het heerlijk dat je het zo goed hebt. Doe zo voort , ik bewonder je !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haahahahahaaa zeg fem we doen het niet vr de reacties blogs schrijven maar om de mensen wat dichter bij jou te laten voelen
    zeg wa spook jij daar allemaal uit? de max gwn!!! alhoewel ,kiezen tussen kak en stier.. keuze zou heel snel gemaakt zijn maar toch...W eetje dat ze zeggen dat het heel gezond is voor de voetjes :o gniffel, je hebt dus een gratis voetbeautyfarm gehad:p haha
    wat kan ik voor hyperboeiende verhalen vertellen, behalve dan dat ik vandaag boos geworden ben op een bezem, een eetzaal elke dag moet dweilen( wat dus wilt zeggen eerst met kletsnatte dweil, dan water trekken en dan nog es met uitgewrongen dweil erover :o), datk in de opvang met een kindje zat dat enkel russisch praat en verstaat en het weer moest lukken dat er iemand in zijn broek deed ( zij dus) en ik bijgod niet wist wr de vervangkleren lagen, dus heb ik haar uiteindelijk een mannelijk onderbroekje aangetrokken met vliegtuigjes en een broek die veeeeeeeeel te groot was, maar toch was het schattig, dat ik nog 3 dagen moet werken en dat het dan bijna unief begin is, dus super spannend, datk stiekem gemengde jaloezie heb tov jou, eenerzijds zouk daar ook wille bijzijn, met jou al die dingen beleven maar anderzijds moestik het alleen doen, neen dank je, waardoor ik je (niet stiekem, ik kom er open voor uit) bewonder dat je dat 'durft' ( om het met een groot woord te zeggen)
    en datk dringend nog es met jou moet skypen!!!!
    heb veel te vertellen, need girl to girl talk... you know darling :d

    zo zo, ellen gaat zich klaarmaken om enerzijds die buie mug te kelen en anderzijds om in bed te duiken om morgen vr de derde laatste keer om 6u uit bed te moeten
    -kijk e, nu speelt er zot goe liedje af op pc, dusjah kank hem toch niet uitzetten zeker-
    khoop dat ie mijn bericht post zonder enige moeite, zal maar best es kopieren zeker
    meisje
    zie je graag en zou je hier wel es voor weekje willen
    maar bon :d alsje terug komt krijg je mij dubbel en dik op je boterham gesmeerd -figuurlijk dan toch:p-
    kussssssssss

    BeantwoordenVerwijderen
  4. die beuje mug, een mug die beu doet te kelen
    owww jeej :s
    en ook het boos worden op een bezem uitte zich in een italiaans monoloog gesprek met dat ding, moesten mensen mij gezien hebben zou ik hier niet "zitten :p

    BeantwoordenVerwijderen