donderdag 3 september 2009

school+sport/dansles

Ik heb al 2 dagen niet geschreven:s Het is ondertussen woensdagavond waardoor (ik met mijn slecht geheugen) niet goed meer weet wat ik maandag allemaal beleefd heb! Allesinds maandag had ik mijn eerste les wiskunde en eerste les fysica! Alletwee de lessen zijn superchill, vooral wiskunde. Die leerkracht is echt zalig.. Ik ga naar binnen, samen met Diana (deze les heb ik samen met haar) en ik stel me zo voor en hij zo: hello, what's up.. haha (stel je voor dat een leerkracht bij ons dat zou doen haha!) Aan het begin van de les hadden we test (maarja ik natuurlijk niet aangezien het mijn eerste les was..) We (Diana en ik) zaten op de laatste rij samen met nog 2 vrienden. En die waren echt op normale toon samen die test aan het maken, overduidelijk, gelijk gewoon een klastaak.. Dan na kwartier, hij komt de testen niet ophalen, maar begint gewoon met de les.. Dan geeft hij 15min les en dan moeten ze een klastaak maken die ze thuis hebben moeten afprinten en dan meenemen naar school. Echt foute boel dus! Vandaag was het ook weer superraar in wiskunde; het lesuur duurt tot 8u30 en plots om 7u45 zijn er zo 10 mensen ofzo die weggaan.. En ik vraag zo aan Diana, wat gaan die doen.. En blijkbaar als ze dus gedaan hebben met die klastaak mogen ze de klas gewoon verlaten! Echt raar! Dus om 8u stond ik alweer buiten, haha!
Over de moeilijkheid.. tjah voor mij is het natuurlijk gemakkelijk aangezien ik al alles gezien heb.. Vandaag hebben we limieten gezien.. easy dus en dan moesten we klastaak doen en heb ik Diana geholpen, want die taak was echt 2 keer niets, maar blijkbaar vond zij die tamelijk moeilijk..
Maar terug naar maandag.. In fysica hebben we de wetten van Newton gezien! haha.. en zal ik jullie iets nieuws leren.. De 2de wet van Newton is de papa/mama-law:D Wrm? F=m.a father=mama (Mss kan mevrouw De loose dit vanaf nu ook zo noemen) haha! Ze leggen hier alles nogal simpel uit en dan zijn er soms nog die het niet verstaan.. Maar ik moet zeggen dat fyscia, denk ik voor hen hier en dat zeggen ze ook, moeilijk is. Vandaag hebben we speed, velocity and accleration gezien.. (Again!) maar ze zien dat hier op 1 les, zeeeer compact dus.. Wij zien er een volledig hoofdstuk van, zij 1 les. Eerlijk gezegd, toch liever de lessen van Mevr. De loose:D
Oja maandag had ik mijn eerste les Body Balance.. hehe, echt wel cool! Het is een soort van yoga, pilates, tai chi, conditie, lenigheid,.. beetje vanalles.. Echt tof en lastig (vooral vandaag mijn 2de les). Ik voel het dat ik 3 maand niet gesport heb! En de dinsdag was ik stijf!! Wie had dat ooit gedacht! haha! dat kwam door de lenigheid oefeningentjes.. Daarna heb ik Zumba klas gevolgd (jaja Tante Kathy, je leest het goed, ik heb Zumba gevolgd! haha!), maar de groep was veeel groter en de leeftijdscategorie was eerder 15-16 en er waren zo chicas die zich echt zo kinderachtig aan het gedragen waren, dus eigenlijk vond ik het niet zo leuk. Maar morgen is er ook Zumba en ik heb met een meisje gebabbeld die die dag zumba volgt en ze zei dat het daar meer onze leeftijd was (18). Dus dat ga ik denk ik morgen is proberen. Voor de rest weet ik niet meer wat ik maandag gedaan heb:p
Dinsdag had ik eerst weer mijn lievelingsvak (kmag er niet aan denken dat ik het over een paar uur weer heb:p). Ik was supersupermoe en ze doen dan het licht uit voor te kunnen projecteren en ik versta niets van de les aangezien het volledig in het spaans is (al mijn andere lessen zijn in het engels!) dus jullie kunnen jullie al inbeelden dat ik snel lag te slapen op die banken. Daarnet zei een vriendin van Diana mij dat ik morgen 'examen' heb van Historica de Mexico, haha , maar ik weet van niets.. Maar hier hebben ze op het einde van elke maand examen ofzoiets, ik denk dat het eigenlijk bij ons te vergelijken is met een HT.. Daarnet toen ik thuiskwam van de Rotary (waarover in het volgende bericht meer), zat Diana samen met een vriend en een vriendin te 'studeren', want morgen hebben ze 'examen' van Literatura y blabla.. Ze zaten dus effectief wel voor een computerscherm met een ppt en alledrie een notitieblok, maar waren dus eigenlijk een gewone conversatie aan het houden, terwijl ze aan het opschrijven waren.. Dus ik twijfel aan de nauwkeurigheid waarmee zij studeren! haha! Ik ben er mij dus gewoon gaan bijzetten en heb meegebabbeld. Ik zie sommige al kijken, nu gaan ze zich nog minder geconcentreerd hebben, maar 10min later kwamen er nog 2 jongens, die zich er gewoon bijzetten en meebabbelen, maar niet de intentie hadden om te studeren haha!
Maar bon terug naar dinsdag, na Historica had ik mijn tweede lievelingsvak, kuchkuch, met meneer raar, die rararara, weer zijn les begon over plagiaat!! Ik kon het niet geloven, dat hij daar nu weer over begon. Ik ben direct begonnen met iets anders te doen want pff.. Dus de eerste 3uren van de dinsdag en donderdag zijn HEL!:p
Maar dus daarna had ik een springuur en hebben de vrienden van Diana (ik weet enkele namen! alleja, alleen hun nickname, iedereen hier heeft bijna een nickname: choco, prince, gordo,..) mij meegenomen om GORDILLAS (ofzoiets) te gaan eten. Dus ik weer op stap met 7 jongens, als enigste meisje.. (Diana had les op dat moment..) Die Gordillas waren eigenlijk zeer lekker. Ik heb er weer ene con papas y con queso genomen, want die zijn ongeveer de enigste die niet pikant zijn.. En prince heeft mij opnieuw getrakteerd, dat is diezelfde jongen vanuit de Franse les.. Zo is het hier wel handig leven natuurlijk.. maar het zal helaas niet blijven duren, now I'm still the new girl.. haha!
Gisteren heb ik ook een dansles gevolgd, Bailes de salon.. De dansen (salsa en tango) zelf zijn wel superleuk, maar ik moest met iemand dansen die totaal niet kon dansen!! Dat was zooo stom.. Ik moet dus dringend op zoek naar een nieuwe danspartner haha! Daarna wou ik graag nog hedendaagse dans proberen, maar dat ging niet omdat de mama naar een bijeenkomst van de Roatry moest. Ik kwam thuis en was plots echt doodmoe.. Dus ik heb mij op mijn bed gelegd en zeker 2 uren geslapen.. Zo dat waren een beetje mijn laatste nieuwtjes, in mijn volgende bericht zal ik vertellen over de Rotarybijeenkomst van vandaag.

Dikke zoenen, hou van jullie<3
p.s. Het is hier nu volle maan bij mij, ik vraag me af hoe het zit met jullie maanstand haha!

2 opmerkingen:

  1. Bij ons was het gisterenavond volle maan !!!!!!

    Haha...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. school + sport + dansles. Zal eens vragen aan tante Kathy om mij die Zumbadans te tonen.
    Ik heb liever dat je mij de Salsa leert als je volgend jaar terug bent.
    Met 7 jongens op stap?? Ze hebben daar extra interesse in ons Femkemexico. Ik zie dat je je niet verveeld en bijleert.
    Mucho besos van Muti

    BeantwoordenVerwijderen